Tervetuloa ryhmän 9961 omille sivuille!

Ensimmäinen riparikirje on lähetetty rippikoululaisille ja huoltajille sähköpostitse marraskuussa. Samat tiedot löytyvät nyt myös tästä ryhmämme sivulta. Tavataan 20.1. ennakkotapaamisessa!

Hei rippikoululainen ja huoltaja!

Olet ilmoittautunut rippikoululeirille 9961, kehitysvammaisten ja autisminkirjon nuorten ripari. Tässä tulee tietoa rippikoulustamme.

Rippikoulumme ensimmäinen tapaaminen on lauantaina 20.1.2024 klo 10 alkaen Vaajakosken kirkossa (osoite: Kirkkotie 11, 40800 Vaajakoski). Tutustumme ja saat infoa rippikoulusta. On tärkeää, että vanhemmat/huoltajat ovat paikalla. Sovimme kevään kotikäynti/tapaamisajan ja saatte Tullaan tutuksi –lomakkeen täytettäväksi. Tilaisuutemme kestää noin tunnin.

Tutustumisjakso on Vesalan leirikeskuksessa 20.-21.4.2024. Tutustumme leiripaikkaan ja toisiimme, harjoittelemme leirikeskuksessa olemista ja yöpymistä. Viikonlopun tarkemmat aikataulut saatte tiedoksi ensimmäisessä tapaamisessa.

Jos nuori tarvitsee henkilökohtaista apua rippikoulussa, perhe voi hakea leirille avustajaa hyvinvointialueelta. Lisäksi voitte olla yhteydessä meihin leirin työntekijöihin. Voimme yhdessä järjestellä avustajan löytymiseen ja palkkaukseen liittyviä asioita. Monelle nuorelle tuttu avustaja helpottaa leirillä oloa.

Kotikäynnin ja tutustumisviikonlopun jälkeen vielä mietimme, onko leiri sopiva tapa käydä rippikoulu. Varsinainen leirijakso on 3.-7.6.2024 Vesalan leirikeskuksessa. Lauantaina 8.6.2024 pidämme nuorten kanssa konfirmaatioharjoituksen Vaajakosken kirkolla klo 12–15. Konfirmaatio on sunnuntaina 9.6.2024 klo 13. Saatte Tutustumisjaksolla kirjeen, jossa on leirijakson varusteluettelo ja tarkempaa tietoa kesän leiristä ja konfirmaatiosta.

Rippileirin hinta on 145 €. Tarvittaessa leirimaksuun voi hakea huojennusta. Maksuista ja huojennuksista on tarkempaa tietoa Jyväskylän seurakunnan riparisivuilla (https://www.jyvaskylanseurakunta.fi/nuoret/ripari/hinnat-ja-huojennukset). Huojennuksia käsitellään pääsääntöisesti marraskuussa 2023 sekä tammikuussa 2024. Mikäli haluat keskustella mahdollisesta huojennuksesta, ole yhteydessä joko oman alueesi diakoniin tai leirimme diakoniatyöntekijään Mari Tyynelään. Lähikirkkoalueesi on yleensä nimetty lähimmän kirkkosi mukaan. Kaikkien diakonien
alueseurakunnat ja yhteystiedot löydät: https://www.jyvaskylanseurakunta.fi/diakonia-ja-auttaminen Seurakunta voi myöntää rippikoulumaksuun huojennusta kokonaan tai osittain. Maksuvapautuksen myöntämiseen sovelletaan Jyväskylän kaupungin perustoimeentulotukirajojen kriteereitä.
Maksuvapautta myönnetään enintään 145 €.

Hyvän Jumalamme levollista läsnäoloa toivottavat leirin työntekijät

Maarit Nuopponen, kehitysvammaistyön pappi (045-6575715) maarit.nuopponen@evl.fi

Mari Tyynelä, kehitysvammaistyön diakoni (050-5497028) mari.tyynela@evl.fi

Henna Viinikainen, nuorisotyönohjaaja (050 549 7029) henna.viinikainen@evl.fi