Helatorstain afrikkalainen messu

to 10.5. klo 10.00

Palokan kirkko

Helatorstain messu afrikkalaisissa merkeissä, isosten siunaus.

Pyhäpäivä: Helatorstai
Liturgi: Laine Teija
Avustava pappi: Palola Ulla
Kanttori: Asikainen Hannes
Musiikkiryhmä: Muskarilaiset vanhempineen, Jenni Jurva, Samson Madubuike, Tiina Asikainen,
Kolehti: Lastenlääkäri Maria Karjalaisen työn tukemiseksi Etiopiassa Suomen Evl. Kansanlähetyksen kautta.

Helatorstaille on tiedossa iloista hulinaa koko perheelle afrikkalaiseen tapaan Palokan kirkolla. Päivä alkaa klo 10 messulla, joka on saanut vaikutteita Afrikan monimuotoisesta kulttuurista. Musiikista messussa vastaa kanttori Hannes Asikainen yhdessä nigeriasta kotoisin olevan Samson Madubuiken kanssa. Mukana musisoimassa ovat myös muskarilaiset ohjaajansa Jenni Jurvan kanssa. Messussa siunataan tehtäviinsä tulevan kesän rippikouluille apuohjaajiksi aikovat isoset.

Messun jälkeen maistellaan edulliseen hintaan senegalilaista kanapataa riisin kera ja päästään harjoittelemaan djembe-rummun soittoa senegalilaisen muusikon, Pape Cissèn, johdolla (www.waawafrica.com ) ja miksei tanssitaitojakin. Afrikan tähti -peli on ilman muuta mukana ohjelmassa. Löydätkö kuuluisan timantin vai viekö rosvo kaikki matkarahasi afrikanympärysmatkallasi?

Pääset myös ihmettelemään afrikkalaisen arkea näytteille asetettujen tavaroitten välityksellä. Ruuan jälkeen pääset seuraamaan leikkimielistä lähetysjalkapalloa kirkon pihamaalle ja muutamalla kolikolla voit tehdä pientä jäynää kilpailevien joukkueiden pelaajille ja näin tuet samalla nimikkolähettimme Maria Karjalaisen työtä Etiopiassa. Ilmainen kahvi- ja jätskitarjoilu kaikille pelin lomassa alakerran takkatuvassa.

Lounas: aikuiset/7€, nuoret 12-18v./4€, lapset 3-11v./2 €,
alle 2v. ilmaiseksi.

Tervetuloa viettämään kevätpäivää Palokan kirkolle!
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Afrikkapäivä Linkki avautuu uudessa välilehdessä