Gabriel Fauré: Requiem

Hehku

Taulumäen kirkko

Kamarikuoro Hehku, johtaa Reetta Vasalampi
Andras Szabo, urut, Anni-Riitta Ylikoski, viulu, Reetta Vasalampi, sopraano, Juhana Kilpeläinen, baritoni
Ohjelma 10 €

Kamarikuoro Hehku on vuonna 2016 perustettu sekakuoro, jossa laulaa lähes neljäkymmentä musiikin harrastajaa sekä muutamia musiikin ammattilaisia. Kuoroa johtaa musiikkipedagogi Reetta Vasalampi.

Kuoro on levyttänyt joululauluja ja suomalaista perinteistä kuoromusiikkia sekä esiintynyt lukuisissa konserteissa esittäen muun muassa Miia Ratilaisen säveltämää pienoispassiota sekä osia Bachin ja Mozartin isommista kirkkomusiikkiteoksista.

Faurén Requiem on kuoron ensimmäinen täysimittainen kirkkomusiikkiteos, jonka esitys kestää hieman yli puoli tuntia. Gabriel Fauré sävelsi Requiemin vuosina 1887 - 1900. Teos noudattaa perinteisen sielunmessun kaavaa ja se esitettiin muun muassa Faurén omissa hautajaisissa vuonna 1924.
Kamarikuoro Hehku esittää teoksen urkujen ja sooloviulun säestyksellä ja aloittaa esityksellä tulevan Pyhäinpäivän viettoon laskeutumisen.