Kirkkoneuvoston päätöksiä 18.5.2022

Talousjohtajaksi esitetään Jussi Kauliota

Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle, että Jyväskylän seurakunnan talousjohtajan virkaan valitaan jyväskyläläinen, 51-vuotias kauppatieteiden maisteri Jussi Kaulio. Kirkkovaltuusto suorittaa talousjohtajan viran vaalin 31. toukokuuta.
Hakijoita talousjohtajan virkaan oli kahdeksan, joista yksi myöhemmin perui hakemuksensa. Kirkkoneuvoston nimeämä työryhmä kutsui haastateltavaksi neljä, ja Kaulio oli työryhmän yksimielinen esitys.

Seurakunnan aluerakenteen muutoksen suunnittelu etenee

Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle, että se hyväksyy Jyväskylän seurakunnan alueellisen hallinto- ja toimintaorganisaation mallin ja valtuuttaa kirkkoneuvoston valitsemaan työryhmän jatkamaan virkarakenteisiin, työntekijäorganisaatioon ja niiden täytäntöönpanoon liittyvää valmistelua. Erityisesti valmistelussa otetaan huomioon esihenkilöiden tehtävien vakinaisuus tai määräaikaisuus sekä esihenkilöiden rekrytointi.
Pohjaesitystä tarkennettiin virkarakenteisiin ja työntekijäorganisaatioon liittyvän valmistelun jatkamisen osalta Jari Tuukkasen esittämän ja Liisa Kuparisen kannattaman esityksen pohjalta.
Tuulikki Väliniemi esitti Irmeli Aholan kannattamana alueellisen hallinto- ja toimintaorganisaation mallin hylkäämistä. Tarkennettu pohjaesitys kuitenkin hyväksyttiin äänin 11–2. Tuulikki Väliniemi ja Irmeli Ahola jättivät eriävän mielipiteen.

Jyväskylän seurakunta myy 42 asunto-osaketta

Jyväskylän seurakunta luopuu sijoitushuoneistoistaan. Ensivaiheessa myydään 42 asunto-osaketta, joista parhaimman ostotarjouksen teki Asuntosäästö Asua Oy. Kauppahinta on 3 612 000 euroa.
Asunto-osakkeet sijaitsevat Jyväskylässä keskeisillä paikoilla. Asunto-osakkeista viisi on rivitalohuoneistoja. Tarjouspyyntö lähetettiin kaikkiaan 33 taholle, joista tarjouspyynnön mukaisen tarjouksen jätti neljä toimijaa. Seurakunnan kiinteistöstrategian linjauksen mukaan asuntoja ja liikehuoneistoja säilytetään seurakunnan omistuksessa vain, jos omistaminen on tarkoituksenmukaista sijoitustoiminnan perusteella.

Wed May 18 19:34:16 EEST 2022