Kirkkopäivät järjestetään Jyväskylässä 17.–19.5.2019

Kirkkopäivien ja Lähetysjuhlien yhteinen viikonloppu 17.–19.5.2019 kokoaa yhteen kirkon työntekijät, luottamushenkilöt, lähetysväen sekä lähialueiden asukkaat.

Tapahtumissa pureudutaan muun muassa kirkon tulevaisuuden ja työn haasteisiin, johtajuuteen, kansainvälisyyteen ja kirkon auttamistyöhön.

Viikonlopun keskusteluohjelmissa nähdään kiinnostavia nimiä yhteiskunnan eri tahoilta, muun muassa emerituspiispa Eero Huovinen vieraanaan Björn Wahlroos. Muita jo vahvistuneita nimiä ovat arkkipiispa Tapio Luoma, emeritapiispa Irja Askola, Euroopan parlamentin jäsen Anneli Jäätteenmäki, pikaluistelija Mika Poutala sekä Helsingin kirjamessujen ohjelmajohtaja Ronja Salmi.

Kirkkopäivät tarjoaa myös kulttuurielämyksiä virsi- ja gospelkonserteista teatteriesityksiin. Mukaan mahtuu myös muun muassa stand-upia ja Yhteisvastuu-konsertti. Osa ohjelmasta toteutetaan yhteistyössä Jyväskylän perinteisen kaupunkifestivaalin, Yläkaupungin Yön, kanssa.

Kirkkopäivä-ohjelma julkaistaan ja lipunmyynti avautuu tammikuun alussa osoitteessa kirkkopaivat.fi. Jyväskylän Kirkkopäivien pääjärjestäjät ovat Kirkkopalvelut, Suomen Lähetysseura ja Jyväskylän seurakunta.

Kirkkopäivät

Lähetysjuhlat