Pekka Huokuna Kirkkohallituksen kansliapäälliköksi

Kirkolliskokous valitsi Kirkkohallituksen uudeksi kansliapäälliköksi kirkkoneuvos Pekka Huokunan. Vaalissa annettiin yhteensä 105 ääntä seuraavasti: kirkkoneuvos Pekka Huokuna 58 ääntä ja kirkkoherra Aulikki Mäkinen 47 ääntä.

Kirkkoneuvos Pekka Huokuna (s. 1960) on toiminut vuodesta 2009 Kirkkohallituksen toiminnallisen osaston johtajana. Tätä ennen hän työskenteli muun muassa Mikkelin maaseurakunnan kirkkoherrana sekä Hirvensalmen seurakunnan kirkkoherrana. Mikkelin hiippakunnan lääninrovastina Huokuna toimi vuosina 2006–2009. Huokuna on koulutukseltaan teologian maisteri, hänet on vihitty papiksi vuonna 1985.

Pekka Huokuna aloittaa kansliapäällikön tehtävässä 1.1.2019.

Kansliapäällikön tehtävänä on johtaa ja kehittää Kirkkohallituksen toimintaa, vastata sen strategisesta suunnittelusta ja johtaa henkilöstöhallintoa. Kansliapäällikkö toimii osastonjohtajien ja erillisyksikköjen johtajien esimiehenä sekä vastaa yhteiskuntasuhteista ja edunvalvonnasta.

Kansliapäällikön virka avautui, kun kansliapäällikkönä aiemmin toiminut Jukka Keskitalo valittiin Oulun hiippakunnan piispan virkaan.

2018-11-08 16:21:00.0