Kirkkoneuvoston päätöksiä

Jyväskylän seurakunnan tilinpäätös viime vuodelta on 1,8 miljoonaa euroa ylijäämäinen. Myönteiseen tulokseen vaikuttivat muun muassa ennakoitua suuremmat toimintatuotot ja henkilöstökuluista saadut säästöt. Myös rahoitustuottoja ja verotuloja kertyi budjetoitua enemmän. Verotulot kuitenkin laskivat edelliseen vuoteen verrattuna.

Ylijäämäinen tilinpäätös helpottaa seurakunnan investoinneista koituvaa rahoituspainetta. Tämän vuoden suurimpia investointeja ovat muun muassa Palokan seurakuntakeskuksen peruskorjaus sekä Korpilahden hautausmaan ja vainajien säilytystilojen perusparannukset.

Viime vuoden hyvästä tuloksesta huolimatta seurakunnan taloudessa ei ole tulevina vuosina odotettavissa käännettä merkittävästi myönteisempää suuntaan, talouspäällikkö Markku Laitinen arvioi.

Tilinpäätöksen hyväksyy kirkkovaltuusto.

Lisätietoja: