Rukous keskiössä ekumeenisella kohtaamispaikalla Kirkkopäivillä

Jyväskylän Kirkkopäivien Kirkkotorin ekumeenisella kohtaamispaikalla rukoillaan tasatunnein eri kristillisten kirkkojen perinteiden mukaan teltalle tuotujen rukousaiheiden puolesta.

Ekumenia on kristittyjen pyrkimystä keskinäiseen yhteyteen. Kävijät voivat tutustua teltalla eri rukousperinteisiin ja tuoda oman rukousaiheensa rukoushetkiin. Rukous on kristittyjen tapa jakaa huolensa maailman puolesta, murheensa ja ilonaiheensa.

Paikalla on eri jyväskyläläisten kristillisten seurakuntien väkeä ja Suomen Ekumeenisen Neuvoston työntekijä. Rukousteltan järjestävät Jyväskylän kristillisten seurakuntien yhteistyötoimikunta ja Suomen Ekumeeninen Neuvosto.

Teltta sijaitsee Kauppakadun kävelykatuosuudella ja on avoinna perjantaina 17.5. klo 11-18 ja lauantaina 18.5. klo 10-17.

Suomen Ekumeeninen NeuvostoLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Suomen Ekumeeninen Neuvosto (SEN) on maassamme toimivien kirkkojen, kristillisten yhteisöjen ja seurakuntien yhteistyöelin.

www.ekumenia.fi

Tue May 14 08:39:00 EEST 2019