Kiva Kummipäivä SuperParkissa 2.6.

Kumminkaa_merkki_L.jpg

Sunnuntaina 2.6.2019 vietetään valtakunnallista Kummipäivää. Kummipäivän ideana on tarjota yhdessä olemista ja helppoa ja mukavaa yhteistä tekemistä kummeille ja kummilapsille.

SuperPark on Kummipäivässä mukana valtakunnallisesti. Myös Jyväskylässä kummipäivää vietetään yhteistyössä SuperParkin kanssa.

”SuperPark on perustamisestaan saakka halunnut olla mahdollistamassa aikuisten ja lasten yhteistä ajanviettoa. Haluamme puistoissamme tarjota luontevan tavan eri-ikäisten kohtaamiselle hauskanpidon ja liikkumisen parissa. Kummipäiväyhteistyö on meille upea tapa tukea kummien tärkeää tehtävää”, toteaa SuperParkin Suomen maajohtaja Taneli Sutinen.

Kummipäivänä kummi ja kummilapsi pääsevät yhdessä SuperParkiin yhden lipun hinnalla. Heille on tarjolla mukavia rastitehtäviä ja mahdollisuus ottaa Kummipäivän yhteiskuva jaettavaksi somessa tunnisteella #kumminkaa.

Kummipäivässä esitellään myös seurakunnan lasten ja nuorten toimintaa ja liikkuvaa seurakuntaa.

Kummipäivän tavoitteena on nostaa esille kummiutta ja muistuttaa, kuinka suuri asia kummius oikeastaan on. ”Lapsen ja kummin suhde on parhaimmillaan yksi elämän tärkeimmistä ihmissuhteista, jolle kannattaa antaa aikaa”, varhaiskasvatuksen asiantuntija Ritva Parkkali Jyväskylän seurakunnasta toteaa.

Tapahtumalle on oma sivustonsa osoitteessa kumminkaa.fi sekä Facebook-sivu.

Tunnisteet: #kummipäivä, #kumminkaa, #kummius, #liikkuvaseurakunta, #jyväskylänseurakunta

Lisätietoja:

Tero Reingoldt