Tiekirkot avoinna elokuun puoliväliin asti

Kuokkalan kirkko_M.jpg

Kuokkalan kirkkoon voi tutustua oppaan johdolla arkisin klo 10-18.

Tiekirkot odottavat ovet avoimina pääteiden varsilla ympäri kesäistä Suomea. Jyväskylän seurakunnan tiekirkkoja ovat Kaupunginkirkko, Korpilahden kirkko ja Kuokkalan kirkko.

Kaupunginkirkko ja Korpilahden kirkko ovat avoinna 16.8. asti ma-pe klo 11-18, Kuokkalan kirkko 12.8. asti ma-pe klo 10-18.

Vaihtelua kaipaava voi astua kirkkoon taivaalliselle tauolle rauhasta, kauneudesta ja pyhästä nauttien.

Kaikkiaan tiekirkkoja on tänä vuonna 272 Hangosta Utsjoelle. Kauniit kirkot ja huolella vaalitut kirkkoympäristöt tarjoavat levollisen vaihtoehdon muille taukopaikoille sekä runsaasti katsottavaa ja koettavaa kulttuurinnälkäisille tai hetken hiljentymistä kaipaaville. Satunnaisten vierailujen lisäksi tiekirkkoja voi kesän aikana kiertää teemoittain oman kiinnostuksen mukaan. Erilaisia teemoja on listattu www.tiekirkot.fi-sivustolle.

Kesällä 2019 tiekirkkojen teemana on ilmasto. Suomen evankelis-luterilainen kirkko on sitoutunut olemaan hiilineutraali vuoteen 2030 mennessä ja on siten vahvasti mukana ilmastotalkoissa. Seurakunnat ovat sitoutuneet vähentämään omia päästöjään, mutta myös tukemaan ihmisiä muuttamaan omaa elämäntapaansa ympäristön kannalta kestäväksi. Yksi ratkaisu on ekologinen kotimaanmatkailu.

Kaikki tiekirkot on koottu tiekirkot.fi-verkkopalveluun, jonne on listattu myös kirkkojen aukioloajat.

Sivuston Google-pohjainen kartta ja reittihaku neuvovat tarkan sijainnin ja ajo-ohjeet perille. Teiden varsilla avoimiin kirkkoihin johdattavat tutut Tiekirkko-liikennemerkit.

www.tiekirkot.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä
#tiekirkot