Kirkonkellot soivat rauhan puolesta Jyväskylän kirkoissa torstaina

Torstaina vietetään Rauhan, ihmisoikeuksien ja kansainvälisen vastuun rukouspäivää.
Kirkonkellot.jpg

Kirkonkellot soivat rauhan ja ihmisoikeuksien puolesta Jyväskylän seurakunnan kirkoissa torstaina 24.10. klo 12.

- Kellot kutsuvat ihmisiä rukoilemaan rauhan puolesta. Tässä levottomassa ajassa se on erityisen tärkeää, sanoo Jyväskylän seurakunnan Yhteisen seurakuntatyön vs. johtaja Eivor Pitkänen.

Kirkonkellot soivat myös Jyväskylän ortodoksisessa kirkossa.

Kellojen soitolla hädän ja kiitoksen hetkellä on Suomessa pitkä perinne. Turun tuomiokirkon kellojen soittaminen alkoi vuonna 1944 Kannaksen suurhyökkäyksen alettua. Tästä sai alkunsa nykyisin Ylen 1:llä joka arkipäivä kuultavat Turun tuomiokirkon kellojen lyönnit puoliltapäivin.

Jyväskylän Kaupunginkirkossa torstaina kello 13 järjestettävässä viikkomessussa rukouspäivän teema. Rauhan, ihmisoikeuksien ja kansainvälisen vastuun rukouspäivää vietetään myös torstai-iltana Keltinmäen kirkossa klo 18. Rukousilta on kaikille avoin.

Tapahtuma FacebookissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Tue Oct 22 10:50:00 EEST 2019