Suhde klinikalla -podcastissa mietitään parisuhteen kiemuroita

Kirkon viestintä on julkaissut Suhde klinikalla -podcast-sarjan parisuhdekysymysten tueksi. Suhde klinikalla -podcastissa kirkon kokeneet perheneuvojat vastaavat yleisön lähettämiin kysymyksiin rakkaudesta ja ihmissuhteista.

Podcasteissa pureudutaan yleisimpiin ihmissuhdekysymyksiin ja ohjataan eteenpäin parisuhteen karikoissa.

Podcastissa on kahdeksan jaksoa. Jaksojen aiheet ovat rakastuminen ja sitoutuminen, vuorovaikutus ja kommunikaatio, seksuaalisuus parisuhteessa, uskottomuus, mustasukkaisuus, eroaminen, uusperhe sekä riitely ja sopiminen.

Kysymyksiin pureutuvat perheneuvojat ja psykoterapeutit Paula Ruotsalainen ja Juha Petterson.

Paula Ruotsalainen on perhepsykoterapeutti ja seksuaaliterapeutti. Hänellä on pitkä työkokemus parien kanssa työskentelystä. Hän toimii tällä hetkellä Espoon Perheasiain neuvottelukeskuksessa. Paula työskentelee integratiivisesti eli eri terapiasuuntauksia hyödyntäen. Hän pyrkii yhdessä pariskuntien kanssa löytämään toivon mahdollisuuden, lisäämään armollisuutta ja vahvistamaan rakkautta.

Juha Petterson on pastori ja psykoterapeutti. Hän toimii Töölön seurakunnan perheneuvojana. Parisuhteen vaikeuksien ja kriisien ymmärtämisessä hän hyödyntää erityisesti ns. tunnekeskeistä pariterapiaa, jonka avulla parisuhteen toistuviin riitatilanteisiin saadaan muutosta ja tilalle myötätuntoa, ymmärrystä ja rakkautta.

Podcastit ovat kuunneltavissa muun muassa seuraavissa kanavissa:
- SpreakerLinkki avautuu uudessa välilehdessä
- Spotify, Apple Podcast, Google Podcast, Deezer: löytyy nimellä Suhde klinikalla

Suhde klinikalla -podcast pohjautuu Paula Ruotsalaisen toimittamaan Suhde klinikalla -kirjaan, johon on koottu ihmisten aitoja kysymyksiä rakkaudesta ja ihmissuhteiden kiemuroista. Kirja on luettavissa verkossaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

2020-01-15 10:42:00.0