Kouluikäisille ja nuorille avataan uusi tukipäivystys Discord-alustalla

Jyväskylän seurakunta avaa tänään 6.4. nettipäivystyksen nuorille ja varhaisnuorille Discord-alustalla. Nuoriso-ohjaajamme päivystävät koulupäivinä klo 12-14.

Discord keskustelualustalle kirjaudutaan käyttäjänimellä. Halutessaan voi käyttää nimimerkkiä. Alustaa on mahdollista käyttää selaimen kautta tai sovelluksen voi asentaa tietokoneelle ja/tai älypuhelimelle.

Nuorisotyönohjaajien kanssa voi tulla juttelemaan etäkoulupäivän ratoksi tai voi kysyä neuvoa koulutehtävissä.

Discord on alkujaan videopeliyhteisöille suunniteltu sovellus, joka mahdollistaa keskustelun ja chatin reaaliaikaisesti kanavan osallistujien välillä. Myös kuvan ja videon jakaminen on mahdollista.

Kanavan nimi valitaan avoimella nimikilpailulla toiminnan alkupäivinä.

Jyväskylän seurakunta ja kaupunki tarjoavat palvelua yhteistyössä. Jyväskylän kaupungin nuorisopalvelut päivystävät omalla kanavallaan 16-20 (perjantaisin 16-22).

Linkki Discord-päivystykseen.

Lisätietoja:

Janne Kippola, nuoriso- ja rippikoulutyön asiantuntija

janne.kippola@evl.fi

2020-04-06 10:19:00.0