Ilona-korttelin tulipalossa lähes 200 ihmistä menettänyt kotinsa, seurakunta auttaa asioiden hoitamisessa ja selvittää vaateavun tarvetta

Palokan seniorikorttelin palossa myöhään perjantai-iltana lähes 200 ihmistä menetti kotinsa. Seurakunta tarjoaa heille tukea sekä apua asioiden hoitamisessa.

Seurakunta selvittää parhaillaan sosiaalitoimen ja SPR:n kanssa myös mahdollisen vaate- ja ruoka-avun tarvetta, sanoo Jyväskylän kirkkoherra Arto Viitala.

Sunnuntain jumalanpalveluksissa rukoillaan kotinsa menettäneiden puolesta.

Seurakunnan työntekijät ovat mukana antamassa niin keskusteluapua kuin käytännön apua niin tilanteessa mukana olleille kuin muillekin kaupunkilaisille.

Käytännön kysymyksissä tai tapahtuman vuoksi keskustelukumppania tarvittaessa voi soittaa Jyväskylän seurakunnan Lähimmäisen puhelimeen 041 7303453 ja myös suoraan Palokan alueen diakoniatyöntekijälle Päivi Itkoselle (040 7090142 ) sekä pastori Tuulia Kokkoselle (040 8310565).

Sat Jul 11 14:09:00 EEST 2020