Keräys Palokan senioritalon perjantaisessa tulipalossa kotinsa menettäneille – näin sinäkin voit auttaa

Palokan senioritalon perjantaisessa tulipalossa kotinsa tai omaisuutensa menettäneille voi nyt lahjoittaa apua. Jyväskylän seurakunta on aloittanut keräyksen osoitteessa kotimaanapu.fi.

Kotimaanapu on hyväntekeväisyyspalvelu, joka auttaa vaikeuksissa olevia ihmisiä ympäri Suomen. Rahalahjoituksilla autetaan hädässä olevia taloudellisen tai ruoka-avun kautta. Kerätyillä varoilla autetaan kriisien ja katastrofien uhreja Suomessa syntyperään, uskontoon tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta. Apu toimitetaan senioritalon asukkaille Jyväskylän seurakunnan diakoniatyön kautta.

Tulipalossa säästyttiin ihmishenkien menetykseltä, mutta aineelliset vahingot ja siitä seuraava inhimillinen hätä ovat mittavat. Ihmiset joutuivat lähtemään nopeasti yön selkään, ja monella on mukanaan vain vaatteet, jotka heillä oli päällään lähtöhetkellä. Melkein 170 ihmistä evakuoitiin taloista tilapäismajoituksiin, ja suuri osa heistä menetti kotinsa ja omaisuutensa. Jyväskylän seurakunta auttaa tulipalon uhreja yhdessä viranomaistahojen ja muiden toimijoiden kanssa.

Tämän keräyksen kautta myös sinä voit auttaa.

kotimaanapu.fi
www.jyvaskylanseurakunta.fi