Jyväskylän seurakunnan keräys senioritalon palossa kotinsa menettäneille tuottanut jo 5200 euroa

Palokan senioritalon tulipalossa kotinsa menettäneiden avuksi järjestetty keräys on keskiviikkoon mennessä tuottanut 5200 euroa. Jyväskylän seurakunnan järjestämä keräys toimii osoitteessa kotimaanapu.fi. Seurakunta aloitti keräyksen lauantai-iltana, ja lahjoittaa voi edelleen.

­ Olen ollut iloisesti yllättynyt, miten nopeasti rahaa on kertynyt ja kuinka ihmiset ovat tähän reagoineet, Jyväskylän seurakunnan diakoniatyöntekijä Päivi Itkonen kertoo.

Rahoilla hankitaan konkreettista ensivaiheen apua, kuten vaatteita ja hygieniatarvikkeita sekä myöhemmin mahdollisesti huonekaluja.

Perjantaina sattuneessa palossa kotinsa menetti 170 ihmistä. Diakoniatyö ja seurakunnan muut työntekijät ovat tarjonneet asukkaille keskusteluapua ja henkistä tukea sekä käyneet heidän kanssaan vaate- ja lääkeostoksilla. Myös vakuutusasioiden hoitamisessa on autettu. Seurakunta järjestää apua yhdessä sosiaalitoimen, SPR:n ja muiden toimijoiden kanssa.

Seurakunnalle on tarjottu myös paljon vaate- ja tavaralahjoituksia. Myös asuntoja on tarjottu asukkaiden käyttöön.

Kaikkien yhteyttä ottaneiden lahjoittajien yhteystiedot on otettu ylös, ja heihin ollaan mahdollisesti myöhemmin yhteydessä, kun avun tarve tarkemmin selviää, Itkonen sanoo.

Seurakunnan keskusteluapua on saatavilla myös Lähimmäisen puhelimen numerossa 041 730 3453.

2020-07-15 15:07:00.0