Pyhäinpäivä muistuttaa elämän rajallisuudesta

Hautakynttilät-7886.jpg

Pyhäinpäivää vietetään tänä vuonna lauantaina 31.10.

Jyväskylän seurakunta järjestää eri puolilla Jyväskylää jumalanpalveluksia, hartauksia ja rukoushetkiä, joissa muistetaan yhdessä vuoden aikana kuolleita seurakuntalaisia. Lohikoskella sijaitsevan Lahjaharjun hautausmaan kappelin ja Säynätsalon kirkon ovet ovat auki kävijöille kello 12–17, ja kaikki ovat tervetulleita vierailemaan seurakunnan hautausmailla.

Kello 18 alkavaa pyhäinpäivän iltakirkkoa Korpilahdelta voi seurata myös seurakunnan verkkosivuilla osoitteessa jyvaskylanseurakunta.fi. Lisäksi kello 19 alkava Kaupunginkirkon pyhäinpäivän konsertti on kuultavissa sekä livenä että netin välityksellä. Sosiaalisessa mediassa pyhäinpäivän tunnelmia voi jakaa tunnuksella #sytytänkynttilän.

Kaikkiin tapahtumiin on vapaa pääsy. Noudatamme tiloissamme turvallisuusohjeita ja pyydämme huomioimaan maskisuosituksen. Mahdollisista tapahtumiin liittyvistä muutoksista ilmoitetaan seurakunnan verkkosivuilla.

Pyhäinpäivä on kristillinen juhlapyhä, jolloin on tapana muistaa edesmenneitä läheisiä. Sen juuret ulottuvat ensimmäisille kristillisille vuosisadoille. Myöhäissyksyn aikoihin on eri kulttuureissa kautta aikojen vietetty juhlia, joissa liikutaan elämän ja kuoleman rajalla. Luonto on kuihtumassa talven lähestyessä, ja pohjoisen pallonpuoliskon pimeys muistuttaa sekin kuolemasta sekä elämän rajallisuudesta.

Katso koko ohjelma
Lue lisää pyhäinpäivästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Thu Oct 22 11:30:11 EEST 2020