Korpilahden kappeli suljetaan

Jyväskylän seurakunta sulkee Korpilahden kappelin ensi vuoden alussa sisäilmaongelmien vuoksi. Koko kappelirakennus poistetaan käytöstä ja sen toiminnot siirretään muualle. Sulkemisesta päätti kirkkoneuvosto keskiviikkoisessa kokouksessaan.

Sisäilmatutkimuksen mukaan rakennuksen ulkoseinän ja alapohjan rakenteissa on kosteuden vaikutuksesta syntyneitä laajoja vaurioita. Terveydensuojeluviranomainen on arvioinut kappelin sisäolosuhteet tällä hetkellä tilojen terveyden ja turvallisuuden osalta puutteellisiksi.

Korpilahdella on siunaustilaisuuksiin käytettävissä Korpilahden kirkko. Hautausmaalle valmistuu kevään 2021 kuluessa uusi huoltorakennus, johon sijoitetaan vainajien säilytystilat.

Seurakunnan kiinteistöstrategian mukaan Korpilahden kappeli siirretään luovuttaviin kiinteistöihin.

2020-10-28 17:42:22.0