Seurakunta jakaa jälleen Arjen eväitä

Ruoka-apu on tarkoitettu vähävaraisille ja sitä muuten tarvitseville.

Arjen eväät -ruokakassi

Jyväskylän seurakunnan diakonia jakaa Arjen eväät -ruokakasseja jälleen marraskuun loppupuolelta lähtien. Ruokakassit on tarkoitettu vähävaraisille ja niitä muuten tarvitseville. Arjen eväät -kasseja annetaan ensisijaisesti niille, joilla on taloudellisesti tiukkaa muun muassa koronan vuoksi ja jotka eivät saa riittävästi apua muualta.

Ruokakassin saaminen edellyttää yhteydenottoa oman alueseurakunnan diakoniatyöntekijään, jonka kanssa keskustellaan avun tarpeesta ja käydään läpi tulo- ja menoselvitys.

Arjen eväät -ruokakassi sisältää perustarvikkeita, kuten kananmunia, leipää, kahvia sekä monia muita kuivatuotteita. Mukana on myös sellaisia elintarvikkeita, jotka mahdollistavat muutaman aterian valmistamisen. Kassin sisältöä on keväästä hieman uudistettu. Ruokakassissa on pyritty huomioimaan vuodenajan vaihtelu sekä joulun lähestyminen.

Arjen eväät -ruokakassi on seurakunnan tarjoama tilapäinen apu. Mikäli ruoka-avulle on enemmän tarvetta, erilaisia vaihtoehtoja voidaan kartoittaa yhdessä diakoniatyöntekijän kanssa.

Arjen peruseväitä sisältäviä kasseja jaettiin jo keväällä koronaepidemian ollessa pahimmillaan. Valtion seurakuntien diakonityölle myöntämä koronatuki mahdollistaa ruokakassien jakamisen myös syksyllä. Osa koronatuesta käytetään asunnottomien sekä päihteitä käyttävien hyväksi.

Ruoka-avun tarve on korostunut koronaepidemian aiheuttaman poikkeustilan vuoksi. Työttömyys ja lomautukset ovat lisääntyneet, minkä seurauksena taloudellinen tilanne on monissa perheissä vaikeutunut.

2020-11-20 10:10:04.0