Piispa Simo Peura myönsi rovastin arvonimen Pekka Puukolle

Piispa Simo Peura on myöntänyt rovastin arvonimen neljälle Lapuan hiippakunnan papille. Arvonimen saivat Viitasaaren seurakunnan kirkkoherra, aiempi lääninrovasti Antti Hiltunen, Lapuan tuomiokirkkoseurakunnan kappalainen (eläkkeellä) Matti Kristola, Kaskisten seurakunnan (Kaskö församling) kirkkoherra Pirjo Lyytinen ja Jyväskylän seurakunnan perheasiain neuvottelukeskuksen johtaja Pekka Puukko.

Piispainkokouksen päätöksen mukaan piispa voi myöntää rovastin arvonimen kirkollisessa työssä erityisesti ansioituneelle papille siten, että kirkolliskokouksen toimikautta vastaavan neljän vuoden aikana myönnetään suunnilleen yksi arvonimi kutakin alkavaa 40 hiippakunnan pappia kohden. Lisäksi rovastin arvonimi voidaan myöntää lääninrovastille tai kenttärovastille hänen jäädessään pois kyseisestä tehtävästä. Viimeksi arvonimiä on myönnetty Lapuan hiippakunnassa vuonna 2020.

Lisätietoja Lapuan hiippakunnan sivuilla.

Mon Jan 17 12:33:12 EET 2022