Kokoomus ja sitoutumattomat – kirkko ihmisten kylässä

Kirkon arvoja ovat usko, toivo ja rakkaus. Niiden toteuttaminen vaatii toisinaan rohkeutta. Meillä kokoomuslaisilla on rohkeutta ja kykyä tehdä seurakunnissa valintoja, joissa korostuvat merkityksellisyyden, osallisuuden ja yhteisöllisyyden näkökulmat.

• Jokainen ihminen on merkityksellinen - ihmisarvo on jakamaton, eikä riipu syntyperästä.
  • Osallisuuden kokemus syntyy kohtaamisesta ja hyväksynnästä - emme hyväksy mitään syrjintää, rasismia tai kiusaamista. Osallisuuden edellytyksiä ovat tasa-arvo, esteettömyys ja saavutettavuus.
  • Rohkeutta tehdä valintoja, joilla kirkon merkityksellisimmät toiminnot pidetään lähellä ihmisiä, vaikka verotulot pienenevät ja toimintoja joudutaankin miettimään uudelleen.

Seurakunta on jokaisen seurakuntalaisen vahvuuksista ja osaamisesta muodostuva yhteisö. Lähde mukaan seurakuntavaaleihin rakentamaan ja vaikuttamaan Jyväskylän seurakunnan asioihin!

Yhteyshenkilö: Juhani Lindholm, juhani.lindholm@live.fi, p. 041 745 4003