Seurakuntaväen valitsijayhdistys

Ehdokkaamme toimivat seurakuntamme eri alueilla, kristillisissä järjestöissä ja kirkkomme herätysliikkeissä. Tahdomme rakentaa Kristuksen kirkkoa sekä Raamatun ja luterilaisen tunnustuksen pohjalta toimivaa seurakuntaa, joka viestii evankeliumin sanomaa lähelle ja kauas ja on tukena seurakuntalaisten arjessa ja juhlassa. Valitsijayhdistyksemme on poliittisesti sitoutumaton.

Seurakunnan hallinnollisten ja toiminnallisten ratkaisujen tulee rohkaista jäseniään vaalien ”uskottu, toivottu, rakastettu” -teeman mukaisesti seurakuntayhteyteen ja yhteiseen toimintaan. Jokainen ihminen on tärkeä Jumalalle. Rakennamme seurakuntaa, joka on lähellä ihmistä ja tarjoaa seurakuntalaisille mahdollisuuksia osallistua lahjojensa mukaiseen toimintaan. Toiminnan tukeminen on ensisijaista seurakunnan vastuullisessa hallinnossa ja talouden hoidossa.

Edistämme ajan haasteisiin vastaavaa moni-ilmeistä aluetyötä, rikasta jumalanpalveluselämää sekä seurakuntaan sitoutuneiden jumalanpalvelusyhteisöjen toimintaa. Kannatamme perinteistä, kirkon linjan mukaista käsitystä avioliitosta ja tuemme erityisesti kristillisen kasvatus- ja perhetyön kehittämistä. Tavoitteenamme ovat myös riittävät resurssit diakonisen vastuun kantamiseen.

Asiamies: Maire Lilja, maire.lilja@iloy.fi, p. 040 596 4147

www-sivutLinkki avautuu uudessa välilehdessä