Kaksi nuorta halaa
Vammaisille nuorille

Erityistä tukea tarvitsevat nuoret

Jokainen on tervetullut mukaan seurakunnan toimintaan.

Nuorten toiminta on lähtökohtaisesti avointa kaikille, ja erityisen tuen tarpeita pyritään huomioimaan. Järjestämme myös tapahtumia, retkiä ja leirejä, jotka on suunniteltu erityisesti kehitysvammaisten, autismin kirjolla olevien tai muuten erityistä tukea tarvitsevien nuorten tarpeita huomioiden.

Vammaisnuorisotyön lähtökohtana on esteet ylittävä tasavertainen nuorisotyö. Rippikouluvaihtoehdoista löytyy tietoa RipariLinkki avautuu uudessa välilehdessä-sivustolta, ja tarvittaessa voimme pohtia yhdessä sopivaa vaihtoehtoa.

Kysy rohkeasti, niin voimme yhdessä etsiä sinulle mieluista toimintaa seurakunnan tarjonnasta. Pyrimme kehittämään toimintaa osallistujien toiveiden ja tarpeiden mukaisesti. Tervetuloa mukaan!

Tulevia tapahtumia (tarkemmat tiedot tapahtumakalenterissa):

Toivotamme ilolla uusia vapaaehtoisia/avustajia mukaan toimintaan!

Haluaisitko osallistua merkitykselliseen vapaaehtoistoimintaan? Vammaisnuorisotyössä&kehitysvammatyössä tähän löytyy monenlaisia mahdollisuuksia niin säännöllisestä kerho- ja partiotoiminnasta kuin retki- ja leiritoiminnasta. Tarvetta on myös satunnaisemmin (esim. yksittäisiin retkipäiviin) osallistuville vapaaehtoisille.

Uusien elämysten ja ystävien lisäksi toiminnasta voi saada myös monipuolista kokemusta, josta voi olla hyötyä opinnoissa tai työelämässä. Voit tulla ensin tutustumaan toimintaan, ja kun sopiva tehtävä löytyy, huolehdimme tarvittavasta perehdytyksestä. Ajoittain pyritään järjestämään myös laajempi avustajakoulutus.

Mikäli saattaisit olla kiinnostunut toimimaan vapaaehtoisena säännöllisemmin tai satunnaisemmin, ota yhteyttä Nuorisotyönohjaaja Henna Viinikaiseen!

Sisupartiotoiminta ja yhteistyö muiden toimijoiden kanssa

Vammaisnuorisotyö tukee alueen partiolippukuntia sisupartiotoiminnan järjestämisessä. Reippaiden Poikien sisupartioryhmiä kokoontuu Aseman Pysäkillä, Hannikaisenkadulla. Jos toiminta kiinnostaa, kysy lisätietoja!

Teemme yhteistyötä seurakunnan muiden työmuotojen, alueen erityisluokkien ja -oppilaitosten ja muiden toimijoiden kanssa. Olemme yhteistyökumppanina Tuu mukaan -hankkeessa, jonka tavoitteena on kehittää mielekästä ja esteetöntä vapaa-ajan toimintaa erityistä tukea tarvitseville nuorille ja nuorille aikuisille.

Diakoni, kehitysvammaiset
Yhteinen seurakuntatyö