Hengellisen elämän hoitamista yhdessä

Jumalanpalvelus on seurakuntalaisten yhteinen juhla, joka voidaan suunnitella ja toteuttaa yhdessä.

Jumalanpalveluksissa voit toimia esimerkiksi seuraavanlaisissa tehtävissä:

• Työntekijämme kouluttavat ehtoollisavustajia, jotka toimivat papin apuna ehtoollisen jakamisessa.
  • Jumalanpalveluksissa luetaan Raamatun lukukappaleet ja esirukous - voit olla lukijana.
  • Joillakin kirkoilla jumalanpalveluksen vapaaehtoinen, eli kirkkoväärti, toivottaa seurakuntalaiset tervetulleeksi jumalanpalvelukseen ja voi jakaa virsikirjan ovella.
  • Kolehdin kerääminen kuuluu myös vapaaehtoistehtäviin.
  • Soitatko tai laulatko? Kanttorit ottavat mielellään sinut mukaan musiikin tekemiseen.
  • Usein jumalanpalveluksen jälkeen kokoonnutaan kirkkokahveille. Voit olla mukana järjestämässä kirkkokahveja.
  • Mukaan halutessasi voit olla suoraan yhteydessä työntekijöihin jumalanpalveluksissa tai ottaa yhteyttä suoraan oman alueen alueseurakuntaan.

Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Vapaaehtoinen jakaa virskirjoja kirkkoon saapuville kirkon ovella.
YouTube-video