Järven rannalla
Retriitit ja hiljaisuus

Kutsu hiljaisuuteen ja lepoon

Elämän täyttyessä erilaisista äänistä moni kaipaa hiljaisuutta. On kiirettä, vastuun painoa, suoriutumisen vaatimuksia ja valtavasti virikkeitä. On elämää sen kaikissa sävyissään. Voidaksemme hyvin tarvitsemme levon hetkiä. Moni etsii arjen tahdittaman elämän keskellä myös syvempää merkitystä ja Pyhän läsnäolon kokemista.

Hiljaisuudessa saamme sulkea elämän hälyn ja vaatimukset hetkeksi pois. Se auttaa kuulostelemaan, mitä kuulemme itsessämme ja kuinka voimme juuri nyt. Se voi avata meissä myös tilaa aistia Jumalan läsnäoloa. Hiljaisuuteen vetäytyminen on ollut aina osa kristillistä rukouselämää. Samalla se on kuitenkin kokemuksena aina uusi ja jokaisen ihmisen kohdalla oman näköinen.

Seurakunnan hiljaisuuden toiminta avaa mahdollisuuksia tälle kaikelle. Saat olla yhdessä toisten kanssa, mutta samalla omassa rauhassasi. Toiminnan sisältö antaa tilaa olla, kokea ja aistia, levätä armollisen Jumalan läsnäolossa.

Näiltä sivuilta löydät tietoa Jyväskylän seurakunnan hiljaisuuden toiminnasta. Olet lämpimästi tervetullut mukaan etsimään sitä, mikä palvelee sinua juuri nyt.

Pyhä ihmeellinen Jumala, sinä kuulet meluni,
näet rauhattomuuteni, tunnet kaipaukseni.
Sinä annat voiman ja jatkat luomistyötäsi myös minussa.
Anna minun levätä sinussa.