Arvioinnin johtokunta

Arvioinnin johtokunnan tehtävänä on arvioida seurakunnan toiminnan ja talouden tarkoituksenmukaisuutta, vaikuttavuutta ja raportointia sekä talouden tasapainoa. Sen jäsenet ja varajäsenet eivät saa toimia seurakunnan muissa luottamuselimissä kuin kirkkovaltuustossa.

Johtokunta ei ole tehtävässään yksin, vaan sen toiminnan on tarkoitus tukea ja edistää yhteisten taloudellisten päämäärien ja laatutason saavuttamista ja ylläpitämistä. Tilintarkastajien tehtävänä on suorittaa lakisääteinen ulkoisen kirjanpidon ja tilipäätöksen tarkastus ja sisäinen valvonta on johdon apuna varmistamassa organisaation toiminnan säännönmukaisuutta sekä sitä, että seurakunnan toiminta ja hallinto on hoidettu asiallisesti, laadukkaasti ja lainmukaisesti.

Yhteisenä tavoitteena on seurakunnan joustava, avoin ja tuloksellinen toiminta ja hallinto. Arvioinnin johtokunnan tehtävänä on keskittyä kirkkovaltuuston asettamien toiminnallisten ja taloudellisten tavoitteiden toteutumisen arviointiin.

Esityslistat ja pöytäkirjat julkaistaan Domus-julkaisussaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Arvioinnin johtokunnan viimeisimmän esityslistan löydät täälläLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Arvioinnin johtokunnan kuluvan ja edeltävän vuoden pöytäkirjat löydät täältä täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Aiempia pöytäkirjoja voi tiedustella ja tietopyyntöjä lähettää seurakunnan kirjaamoon jklsrk.kirjaamo@evl.fi. Ohjeistusta tietopyyntöjen tekemiseen antaa hallinnon asiantuntija Eija Seuranen (eija.seuranen@evl.fi tai puh. 040 535 4124).

Tietosuojavaltuutetun toimiston ohjeistuksen mukaisesti toimielinten pöytäkirjat ovat nähtävillä netissä korkeintaan julkaisuvuotta edeltävän vuoden ajan.

Johtokunnan kokoonpano vuosina 2023 - 2026

Puheenjohtaja Karoliina Piironen