Lähetystyön toiminta Palokan alueella

Tervetuloa mukaan toimintaan!

Jumalanpalveluksissa ja Palokan kirkon ryhmätoiminnassa rukoilemme lähetystyöntekijöiden ja työalueiden puolesta. Tähän rukoustyöhön voi jokainen osallistua omassa arjessaan omalla tavallaan.

Lähetystyö on kristillisen kirkon ilosanoman kertomista Jumalan rakkaudesta ja Jeesuksesta sekä lähimmäisen kohtaamista ja auttamista hänen arkensa tarpeissa. Tähän työhön Raamattu kutsuu jokaista kristittyä. Työtä voi lähteä tekemään kauas toiselle puolelle maailmaa, mutta työtä voi tehdä myös ihan lähellä alkaen omasta kodista. Lähimmäisiä on kaikkialla ympärillämme.

Säännöllistä toimintaa Palokan kirkolla

Olotupa tiistaisin klo 12-15

• Yhteinen iltapäivähetki kutsuu sinua jakamaan elämää, kuulemaan lähetystyön ja kansainvälisen diakonian kuulumisia sekä hiljentymään Taivaan Isän kasvojen eteen.
  • Olotuvalla halukkaiden on mahdollista osallistua neulomistalkoisiin. Neulomme sukkia, lapasia ja teresa-peittoja lähimmäisten lämmikkeeksi.
  • Tiedustelut Päivi Itkonen puh. 040 7090 142, paivi.itkonen(at)evl.fi

Lyydiat-kutojapiiri

• Lyydiat kutovat mattoja, poppanoita ja erilaisia liinoja kirkolla omaan tahtiinsa.
  • Käsitöiden myyntituotto ohjataan lähetyksen ja diakoniatyön tarpeisiin (lähihistoriassa mm. Naisten Pankin osakkeen ostaminen, Palokan vähävaraisten lapsiperheiden tukeminen)
  • Uudet kutoja ovat lämpimästi tervetulleita mukaan. Älä arkaile, vaikka olisit vasta-alkaja. Kirkolta löytyy myös opetuspuut sekä taitavia opettajia
  • Tiedustelut Elina Romar puh. 040 560 9910, elina.romar(a)evl.fi

Muita tapahtumia

Suvivirsi aloittaa kesän

• Suvivirsitapahtuma järjestetään vuosittain touko-kesäkuun taitteessa, koulujen kesäloman alkamisen kynnyksellä perjantaina Palokan torilla.
  • Tapahtuma alkaa klo 12 yhteisellä Suvivirren veisuulla
  • Kahvitarjoilu, yhteislaulua, arpajaiset ja toisinaan myös myyjäistuotteita myynnissä.
  • Kahvitarjoilu on maksuton.
  • Arpajais- ja myyjäistuotot menevät Kirkon Ulkomaanavun työn tukemiseen.

Kauneimpia joululauluja lauletaan joulun alla

• Seuraa tapahtumatiedotusta niin tiedät, milloin Palokan kirkolla joululauluja lauletaan.
  • Kauneimmissa Joululauluissa saat kuulla kansainvälisen työn kuulumisia Suomen Lähetysseuran työstä.

Yhteisvastuukeräyksen ja Kirkon Ulkomaanavun lipaskeräyksiä järjestetään aika ajoin Palokan marketeilla

• Jos olet käytettävissä lipaskerääjäksi, ota yhteyttä Elina Romar 040 560 9910, elina.romar(at)evl.fi tai Paula Raatikainen 040 560 9909, paula.k.raatikainen(a)evl.fi
    Me puolestamme otamme sinuun yhteyttä, kun kerääjiä tarvitaan.
  • Tähän hommaan voi osallistua kertaluonteisestikin vaikka yhdeksi tunniksi.

Tukemamme lähetystyö

Palokan alueseurakunta tukee lähetystyötä Afrikassa, Aasiassa ja Lähi-Idän alueella. Senegalissa tuemme nimikkolähettimme Hilde Pacon työtä ja Angolassa Martin Luther-koulun toimintaa. Bangladeshissa tuetaan kummikouluja, joissa opetetaan vähemmistöheimojen lapsia heidän omalla heimokielellään. Medialähetys Sanansaattajat ryn kautta tuemme SAT7 -mediatyötä. Lisäksi tuemme taloudellisesti Japanissa Hat-Koben alueella luterilaisen seurakunnan toimintaa mm.osallistumalla paikallisen pastorin palkkakuluihin.

Ystävyysseurakuntamme

Kysy lisää

Tikkakosken lähikirkkoalue
Tikkakosken kirkko, Kirkkokatu 18