Tervetuloa seikkailemaan kirkkoympäristöön

Jyväskylän erilaisiin kirkkoihin ja niiden ympäristöön voi tutustua esim. taiteen, kulttuurin, historian, arkkitehtuurin, etiikan, katsomusten, musiikin, median tai toiminnan näkökulmista. Tutustuminen toteutetaan lapsille ominaisille tavoilla ja kaikki aistit huomioiden.

Voimme järjestää kirkoissa muun muassa Urkusatu -hetkiä, joissa yhdistetään tarinaa, tilaa ja musiikkia. Urkusaduissa sukelletaan äänimaisemiin erilaisten satujen kautta. Urkusatua voidaan rakentaa myös yhdessä lasten kanssa musiikin, lorujen, kankaiden ja rekvisiitan sekä liikkeen kanssa.

Jos olet kiinnostunut äänimaisematyöskentelystä, sivulta Kasvua katsomuksestaLinkki avautuu uudessa välilehdessä löytyy erilaisia näytteitä uruista ja kirkkomatkasta joita voi vapaasti hyödyntää ryhmien kanssa.

Alla näet kaikki kirkkomme ja linkkiä painamalla pääset lukemaan lisää ja katsomaan videon kirkosta. Jos haluat tulla ryhmäsi kanssa vierailemaan kirkkoon, ota rohkeasti yhteyttä työntekijöihimme ja sovitaan vierailu.

Tule tutustumaan:

Kaupunginkirkko - kirkko keskellä kaupungin sykettä

Keljonkankaan Neulaskoti - kaikkien yhteinen tilaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Keltinmäen kirkko - valon kirkko asuinyhteisön keskellä

Korpilahden kirkko - Alvar Aallon kädenjälkeä 200-vuotiaassa kirkossa

Kortepohjan kirkko - kirkko Kortepohjan sykkeessäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kuokkalan kirkko - uniikki ja moderni taideteos Kuokkalan ytimessä

Palokan kirkko - kirkko jossa alttaritauluna ikkuna luontomaisemaan

Sepän Kipinä - seurakunnan taideolohuone kauppakeskuksen yläkerrassa

Säynätsalon kirkko - vaneritehtaan kupeessa syntynyt kirkko

Taulumäen kirkko - seurakunnan pääkirkko ja enkelimaalausten kirkko

Tikkakosken kirkko - Kirkkokadun varrella 50-luvun kirkko

Vaajakosken kirkko - kirkko joka tuo ihmiset yhteen

Täältä pääset myös katsomaan Jyväskylän seurakunnan hautausmaat -sivun. Jos olet kiinnostunut opastetuista kierroksista, ota rohkeasti yhteyttä.

lapset kävelevät käsi kädessä kirkon käytävällä

YouTube-video

Videolla tutustutaan Korpilahden kirkkoon lapsen näkökulmasta.