Tervetuloa viittomakieliseen seurakuntaan!

Voit osallistua seurakunnan viittomakieliseen toimintaan, tavata ryhmissä tuttuja sekä keskustella erilaisista elämän asioista yhdessä kuurojendiakonin kanssa.

Tule mukaan viittomakieliseen seurakuntaan:

• Viittomakielinen seurakuntapiiri kokoontuu kerran kuussa torstai-iltaisin Aseman Pysäkillä.
  • Viittomakielistä messua ja lähetyskahveja vietämme kuukausittain Jyväskylän seurakunnan kirkoissa.
  • Järjestämme vuoden aikana myös retkiä ja leirejä sekä muita tapahtumia eri-ikäisille.

Sovi tapaaminen kuurojendiakonin kanssa

Jyväskylän seurakunnan viittomakielisessä työssä toimii kuurojendiakoni Anna-Sofia Hartman. Kuurojendiakonin seurakuntalaisia ovat kaikenikäiset viittomakieliset kuurot, kuurosokeat ja kuuroutuneet sekä heidän läheisensä.

Kuurojendiakonilla on päivystys tiistaisin klo 9-12 Aseman Pysäkillä (Hannikaisenkatu 27-29).

Voit kysyä myös henkilökohtaista tapaamista kotiin tai seurakunnan tiloihin.

Diakonin tehtäviin kuuluvat

• apu ja tuki arkipäivän asioissa
  • keskustelu ja ratkaisujen etsiminen yhdessä
  • sielunhoito
  • koti- ja asumisyksikkökäynnit
  • erityisjumalanpalvelukset ja hartaudet

Lapuan hiippakunnan kuurojenpappina toimii Marja Saukkonen. Hän on mukana Jyväskylän seurakunnan viittomakielisissä messuissa ja kirkollisissa toimituksissa.

Viittomakielellä minä rakastan sinua

Diakoni, viittomakieliset, näkövammaiset
Yhteinen seurakuntatyö
Vapaudenkatu 47, PL 103
40101 Jyväskylä

Voit tilata tiedotuskirjeen myös kotiin. Toimitathan yhteystietosi Anna-Sofia Hartmanille.