Hautojen hoito

Otamme vastaan uusia haudanhoitosopimuksia 31.5.2024 saakka. Voitte käyttää sähköistä tilauslomakettamme tai ottaa yhteyttä s-postitse jklsrk.hautauspalvelut(at)evl.fi tai puhelimitse 040 162 3982 (numeroon ei tekstiviestejä).

Sähköistä lomaketta käytettäessä, lähettämisen jälkeen tulee teksti lomakesivun loppuun; Valmis. Tietojesi vastaanottaminen onnistui.

Hoitokausi alkaa hautausmaan yleissiivouksella toukokuussa. Tällöin haudoilta poistetaan talven aikana haudoille tuodut havut, kanervat, kynttilät, kukkalaitteet ja muut talvikoristeet. Kesäkukat saapuvat hautausmaille vko 23 aikana. Kukat on istutettu ja tarkastettu kaikilta haudoilta juhannukseen mennessä.

Hoitoja on mahdollista tilata 1, 5 tai 10 hoitovuoden ajalle. Hoidot tilataan kukkaryhmittäin, mikä sisältää kukat ja hoidon. Hoito sisältää nurmen loppusiistinnän kukkaryhmän ja muistomerkin ympäriltä, lannoituksen, kastelun, kasvinsuojelun, istutuksen ja kukkien hoidon kukkaryhmän alueelta tarpeen mukaan.

Tarvittaessa sovitaan seurakunnan kanssa mahdollisesta koko haudan peruskunnostuksesta 113 € lisäpaikat 56 € 2024 ennen hoidon aloittamista.

Suuremmille sukuhaudoille voidaan tilata tarvittaessa useampia kukkaryhmiä. Hinnaston mukaisia kukkaryhmiä ei jaeta useampaan osaan haudalla.

Kukkapenkin kunnostusmaksu 22 € 2024 peritään aina hoitoa aloitettaessa, kun hauta ei ole ollut hoidossa ja kun viimeisestä hautauksesta on kulunut yli kaksi vuotta.

Vaaralliset muistomerkit ja niiden oikaisu

Varmistathan, että hautamuistomerkki on turvallinen ja ettei kivellä ole kaatumisriskiä, jotta haudan hoito voidaan aloittaa. Muistomerkin turvallisuudesta vastaa hautaoikeuden haltija. Muistomerkin oikaisutyöstä omaisten tulee olla yhteydessä kivialan ammattilaisiin ja huolehtia muistomerkin oikaisu ennen hoidon aloittamista.

Työnjohtajat seuraavat hoitohaudoilla olevien vaarallisten kivien tilannetta. Haudalle laitetaan tiedote, mikäli kaatumisvaarassa oleva muistomerkki estää hoitotyön.

Hautainhoitorahaston ohjesääntö

Asiointi haudan hoitoa tilattaessa

Hautauspalvelut
Vapaudenkatu 47, 40100 Jyväskylä