Historia

Alueen toiminnan sydänpaikka on Vaajakosken kirkko (remontissa 1.2.2022 alkaen!). Kirkko on rakennettu ja otettu virallisesti käyttöön Marian ilmestyspäivänä maaliskuussa vuonna 1954. Sen on suunnitellut arkkitehti Armas Lehtinen.

Kirkkoa laajennettiin vuonna 2001 ja sen toteuttivat arkkitehdit Jussi Kantonen ja Tuija Ilves. Helmeksi uuteen seurakuntasaliin saimme taiteilija Saila Blomkvistin taideteoksen "Elämänpuu". Kirkkoon saatiin 50-vuotislahjaksi uudet kirkkotekstiilit, jotka suunnitteli tekstiilitaiteilija Aino Kajaniemi.

Vuonna 2008 jouluksi saimme juvalaisen taiteilijan Kari Kärkkäisen puusta veistämän seimiasetelman sekä taiteilija Ritva-Sofia Linnun rakutyön "Pako Egyptiin".

Kirkon aulassa tulijaa tervehtii Jyrki Poudan maalama seinäikoni "Kristus Kaikkivaltias".

Rovasti Risto Krogerus kirjoitti Vaajakosken historiikin kirkon 60-vuotisjuhlaan.  Linkki historiikkiin.