Lahjoittamalla autat lähimmäistäsi

Seurakunnan kautta voit antaa taloudellista tukeasi vaikeissa elämäntilanteissa oleville lähimmäisillesi. Lahjoitus voi olla pieni tai suuri – jokainen lahjoitus auttaa.

Luotettavat ja monipuoliset vaihtoehdot mahdollistavat erilaisia tapoja auttaa. Voit osallistua Kotimaanavun tai Yhteisvastuun keräyksiin helposti verkon kautta. Kirkon Diakoniarahasto avustaa yllättäviin taloudellisiin vaikeuksiin joutuneita perheitä ja yksityishenkilöitä Suomessa. Lähetystyön ja kansainvälisen diakonian välityksellä autat kaukana asuvaa lähimmäistä.

Jumalanpalveluksissa voit jättää taloudellisen apusi kolehtiin. Seurakunnalle voi tehdä myös testamenttilahjoituksen. Testamentissa voi määrätä, mihin testamentattava omaisuus tulee käyttää tai jättää käyttökohde seurakunnan päätettäväksi.