Metsästrategia

Jyväskylän seurakunnan kirkkoneuvosto on lokakuussa 2022 hyväksynyt seurakunnan metsien käyttöä suuntaavan metsästrategian. Metsästrategia perustuu seurakunnan metsäarvoihin, joita ovat taloudellisen tuoton lisäksi vastuu luomakunnasta, luonnon monimuotoisuuden varjeleminen, pyrkimys hiilineutraaliuteen ja metsien virkistyskäyttö.

Metsästrategian luomisessa on käytetty Kirkkohallituksen vuonna 2022 julkaisemaa Metsäsuunnitelman hankinnan tukimateriaali seurakunnille -julkaisua, Kirkon ympäristödiplomin käsikirjaa 2021, Jyväskylän seurakunnan ympäristöohjelmaa 2021–2025 sekä Jyväskylän seurakunnan strategiaa Lepoa Jumalassa – Lähellä ihmistä.

Katso: Jyväskylän seurakunnan metsästrategiaLinkki avautuu uudessa välilehdessä (pdf)