Tule mukaan kehitysvammaisten toimintaan

Seurakunnan kehitysvammaistyössä elämän ja uskon asioista puhutaan sellaisella kielellä, jota on helppo ymmärtää.

Kehitysvammaistyön toimintaa Jyväskylän seurakunnassa:

• säännöllistä ryhmätoimintaa, kysy lisätietoja Mari Tyynelältä
  • Kaverikirkko kerran kuukaudessa Kortepohjan kirkolla
  • erityisrippikoulu
  • tilaisuudet ja hartaudet ryhmäkodeissa ja toimintakeskuksissa
  • kotikäynnit
  • leirit ja retket

Apua ja tukea elämän eri vaiheissa

Jyväskylän seurakunta auttaa ja tukee kehitysvammaisia ja heidän perheitään eri elämänvaiheissa. Seurakunnassa on kehitysvammaisia ja heidän läheisiään varten oma diakoni Mari Tyynelä. Diakoni toimii myös pienryhmäkotien ja toimintakeskusten työntekijöitä varten. Keski-Suomen seurakuntien kehitysvammaispappina toimii Maarit Nuopponen.

Ota yhteyttä, kun haluat jutella elämästäsi, iloista, suruista, yksinäisyydestä tai jostakin muusta. Juttelu auttaa. Keskustelut ovat luottamuksellisia ja työntekijät ovat vaitiolovelvollisia.

Henkilökohtaiset keskustelut voimme sopia sinulle sopivaan paikkaan. Voit tulla tapaamiseen myös tukihenkilön tai läheisen kanssa.

Diakoni, kehitysvammaiset
Yhteinen seurakuntatyö
Vapaudenkatu 47, PL 103
40101 Jyväskylä

Liity postituslistalle

Voit ilmoittautua kehitysvammaistyön postituslistalle alla olevasta linkistä. Kirjoita avautuvaan lomakkeeseen omat yhteystietosi ja paina ilmoittaudu-painiketta.

Ilmoittaudu kehitysvammaistyön postituslistalle

Saat kehitysvammaistyön ohjelmatiedotteen kaksi kertaa vuodessa postitse kotiisi.