Palokan kirkko

040 560 9911 Suntio

Palokan tilat jotka ovat vuokrattavissa:

Kirkkosali on henkilömäärältään tiloista suurin. Maksimihenkilömäärä: 275

Kirkkotorilla voi pitää erilaisia juhlia. Maksimihenkilömäärä: 75

Kahvio on kirkkotorin välittömässä yhteydessä ja helposti yhdistettävissä yhdeksi isoksi tilaksi. Maksimihenkilömäärä: 32

Olotupa on tarkoitettu pienempiin tilaisuuksiin. Esim. kasteet, muistotilaisuudet ja kokoukset. Maksimihenkilömäärä (keittiön pieni pöytä mukaan luettuna): 26

Yläkerran tilat saa halutessa eriteltyä lasisilla liukuovilla. Mahdollisuus on myös laskea kirkkosalin/kirkkotorin välille peittävä väliverho.

Kahviosta on kulku keittiöön, josta löytyy keittiötarvikkeet tilaisuuksien pitoon. Keittiö on vuokrattavissa erikseen.

Olotuvassa on pieni keittiö ja se on myös vuokrattavissa erikseen.

Tiloihin on mahdollista vuokrata pöytäliinat.

Palokan kirkko on arkkitehti Antti Eskelisen suunnittelema. Se valmistui vuonna 1978. Kirkon laajennuksen suunnitteli arkkitehti Jorma Teppo ja se valmistui kesällä 1999. Kirkkotekstiilit ovat Aino Kajaniemen käsialaa.

Laajennuksen ja peruskorjauksen tuloksena kirkkoon saatiin lisätilaa erityisesti yhteis- ja kokoontumistiloihin. Kirkossa on 350 istumapaikkaa, kun kirkkosali ja kirkotori yhdistetään samaksi tilaksi. Kirkkosalin yhteydessä on mm. lasiseinällä varustettu lasten tila, jonne on helppo jumalanpalveluksen aikana vetäytyä vaikka piirtelemään, jos istuminen väsyttää.

Kirkkosalin yhteydessä on kirkkotori ja kahvio. Kahvioon mahtuu 32 pitopöytäruokailijaa. Alakerran takkatupa on kodikas paikka noin 26 henkilölle. Alakerrassa ovat nuoriso- ja päiväkerhotilat. Lapsille on alakerrassa oma sisäänkäynti ja eteistilat.

Palokkalaisia kutsuu jumalanpalveluksiin kolmen kirkonkellon soitto virren 200 "Oi kuinka ihana on huonees Jumala" sävelmällä.

Palokan kirkon urkujen dispositiotLinkki avautuu uudessa välilehdessä

YouTube-video

Omatoiminen tilaisuus

ti 19.3. klo 12.00 -15.00

Olotupa

Palokan kirkon Olotupa on auki tiistaisin klo 12-15, kahvitarjoilu 12-14, ohjelmahetki klo 14 alkaen. Ohjelmahetkessä vieraana piipahtaa hiljattain eläkkeelle jäänyt pitkäaikainen diakoniapappimme Seppo Hautalahti.

Yhteinen iltapäivähetki kutsuu sinua jakamaan elämää, kuulemaan lähetystyön ja kansainvälisen diakonian kuulumisia sekä hiljentymään Taivaan Isän kasvojen eteen. Mahdollisuus tehdä käsitöitä: esim. sukkia, lapasia ja teresapeittoja lahjaksi lähimmäisille. Käsitöitä lahjoitetaan mm. diakoniatyön kautta seurakuntalaisilla, Oiva-keskuksen kautta Jyväskylän kotihoidon asiakkaille sekä Ensi- ja turvakodin kautta heidän asiakkailleen. Seurakunta huolehtii lankojen hankinnoista.
ti 19.3. klo 13.00 -15.30

Vauvapysäkki

Vauvapysäkki on vauvaperheiden oma paikka, jossa voit tavata muita vauvaelämää viettäviä perheitä. Ei ennakkoilmoittautumista.

You`re welcome to join us with your baby and have some nice time with other adults and babies.
ke 20.3. klo 9.00 -11.30

Perhepysäkki

Lasten ja aikuisten yhteinen kerho. Iloista yhdessäoloa: lauluja, leikkejä, lyhyt hartaus. Ei ennakkoilmoittautumista.

You`re welcome to join us with your children and have some nice time with other adults and children. Breakfast for everyone. Voluntary charge 2e.
ke 20.3. klo 9.00 -11.00

Aamupalapysäkki

Aamupalapysäkki Olotuvalla keskiviikkoisin. Vapaaehtoinen maksu 2€.

Breakfast for everyone. Voluntary charge 2e.
ke 20.3. klo 9.00

Diakoniapäivystys

Diakoniapäivystys kirkon alakerrassa keskiviikkoisin klo 9-11. Tapaamiset muuna aikana etukäteen sopien. Sähköinen ajanvaraus diakoniatyöntekijän tapaamiseen löytyy seurakunnan nettisivuilta: yhteystietojen kohdalta pääset sähköiseen ajanvaraukseen.
ke 20.3. klo 13.00

Olkkarisoppa