Ruoka-apua vähävaraisille jyväskyläläisille

Ruoka-apua saat seurakunnan kirjoittamalla ruokasetelillä.

Ruoka-apu Lyydia toteutetaan Jyväskylän kaupungin, seurakunnan ja järjestöjen yhteistyössä. Toimintaa koordinoi Jyväskylän Suvanto ry.

Ruokakassijakelupisteet

Ruoka-apu Lyydia sijoittuu Seppälään (Ahjokatu 16). Seppälän lisäksi jakelupisteitä on Keltinmäessä, Kortepohjassa, Vaajakoskella, Säynätsalossa, Korpilahdella, Tikkakoskella, kaupungin keskustassa sekä Kuokkalassa.

Lyydian ruokajakelu Seppälässä on avoinna joka viikko keskiviikkoisin ja torstaisin klo 11-13. Ruokasetelillä voi hakea ruokakassin joka viiikko. Korpilahdella,Tikkakoskella ja Säynätsalossa jako on vain parillisilla viikoilla.

Ruoka-apu Lyydian satelliittipisteiden jakeluajat ovat

• Kylätalo Keidas (Keltinmäki, Silokkaantie 11): tiistaisin klo 13-13.30
  • Kortepohjan kirkko (Isännäntie 4): torstaisin klo 14-14.30
  • Jyväskylän Suvanto ry:n toimintakeskus (Tikkutehtaantie 4): keskiviikkoisin klo 12-13
  • Jyväskylän Helluntaiseurakunta (Okkerinkatu 2) perjantaisin klo 12–14
  • Korpilahden seurakuntatalo (Kirkonmäentie 1): parillisten viikkojen keskiviikko klo 13-15 (ennakkovaraus Korpilahden diakoniatyöntekijältä)

• Kylän Kammari (Säynätsalo, Pappilantie 6): parillisten viikkojen torstai klo 10-12

• Tikkakosken helluntaiseurakunta (Koivulammenkatu 1): parillisten viikkojen perjantai klo 13-14
  • Satamaseurakunta (Kuokkala, Polttolinja 35): tiistaisin klo 13-14.15.

Löydät viimeisimmän tiedon jakeluista sosiaalisesta mediasta Ruoka-apu Lyydian tileiltä. Käy tykkäämässä ja ota seurantaan Ruoka-apu Lyydia Facebookissa sekä Instagramissa.

Ruokakassit on pakattu valmiiksi ja sisältö vaihtelee viikoittain tulleiden ruokalahjoitusten mukaisesti. Ruoka-apu on hakijalle maksutonta.

Ruokaseteli diakoniatyöntekijältä

Jos tarvitset tilapäistä ruoka-apua, ota yhteyttä oman asuinalueesi lähellä olevaan diakoniatyöntekijään ja sovi tapaaminen. Avun saaminen ei edellytä seurakunnan jäsenyyttä.

Ota mukaan tapaamiseen taloudellisesta tilanteesta kertovat tiedot, esimerkiksi toimeentulotuki. Arvioimme tapaamisessa yhdessä tilannettasi ja keskustelemme ratkaisun keinoista. Lue tarkemmin seurakunnan diakonian tarjoamasta taloudellisesta avusta.

Tule kahville tai ruokailemaan

Monissa alueseurakunnissamme järjestetään kaikille avoimia yhteisöruokailuja, aamiaistapaamisia sekä kahvihetkiä. Osa ruokatilaisuuksista on maksuttomia, toisissa peritään pieni maksu. Hintatiedot ilmoitetaan tapahtuman tiedoissa.

Aseman Pysäkki (Hannikaisenkatu 29) on matalan kynnyksen kohtaamispaikka, jossa on pientä tarjoilua sen aukioloaikoina. Aseman Pysäkki on avoinna maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin klo 11–15.

Lisätietoja ruokailuista saat oman asuinalueesi diakoniatyöntekijöiltä ja seurakunnan tapahtumatiedoista.

Ruoka-apua koskevassa yhteistyössä ota yhteyttä

Diakonian asiantuntija
Yhteinen seurakuntatyö