Rukoileva nainen.

Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Jumalanpalvelus on seurakuntalaisten yhteinen juhla. Kirkossamme vietetään yleensä messua: jumalanpalvelusta, jossa on ehtoollinen. Messu on liturginen, ja sen kulku seuraa yhtenäistä rakennetta eli kaavaa.

Messussa on vuorolauluja ja hymnejä, joiden musiikilliset juuret ovat keskiajalla. Samanlaisena toistuva rakenne tekee monelle messusta tutun ja tärkeän.

Tarjolla on myös erilaisia teemamessuja ja jumalanpalveluksia, kuten kaksikielinen International Sunday Service, Tuomasmessu tai Jyväskylän oma Hieman erilainen jumalanpalvelus. Näissä osallistujalle tarjoutuu erilaisia ja uudentyyppisiä osallistumisen ja hiljentymisen muotoja.

Jumalanpalvelusta voidaan suunnitella ja toteuttaa myös yhdessä. Mukaan halutessasi voit olla suoraan yhteydessä työntekijöihin jumalanpalveluksissa tai alueseurakunnissamme.

Tervetuloa mukaan!