Säynätsalon ja Keljonkankaan alueen varhaiskasvatus

Tervetuloa mukaan Säynätsalon ja Keljonkankaan lähikirkkojen varhaiskasvatuksen toimintaan!

Säynätsalon ja Keljonkankaan varhaiskasvatuksen tiimillä on yhteinen näky: Haluamme olla perheiden tukena lasten kasvatuksessa kristillisestä arvopohjasta käsin.

Lasten evankeliumi (Mark. 10:13-16) luetaan tavallisesti kastejuhlassa.
"Jeesuksen luo tuotiin lapsia, jotta hän koskisi heihin. Opetuslapset moittivat tuojia, mutta sen huomatessaan Jeesus närkästyi ja sanoi heille: »Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta. Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse.» Hän otti lapset syliinsä, pani kätensä heidän päälleen ja siunasi heitä."

Opetuslapset ajattelivat aikalaistensa tavoin lasten olevan vielä liian pieniä saamaan Jeesuksen opetusta. Jeesus opettaa aivan toisin. Lapsi ei ole aikuisen raakile, vaan aikuisen esikuva. Jumalan valtakunta on otettava vastaan lapsen tavoin. Lapsissa on myös tulevaisuus, ja se tulevaisuus on hyvän Jumalan käsissä.

Tervetuloa mukaan seurakunnan toimintaan!

Tilaa tästä läntisen alueen varhaiskasvatuksen yhteinen uutiskirje!
Uutiskirjeeseen on koottu Keljonkankaan, Keltinmäen, Korpilahden, Kortepohjan ja Säynätsalon lähikirkkoalueiden toimintaa.

Iloinen Säynätsalon varhaiskasvatuksen tiimi syksyn lehtien kanssa kirkon edessä.
Säynätsalon varhaiskasvatuksen tiimi.

Lastenohjaaja
Keljonkankaan lähikirkkoalue Säynätsalon lähikirkkoalue
Pihkatie 4