Kirkko kuuluu kaikille

Jokaisella ihmisellä on oma arvokas paikkansa kirkossa. Olet lämpimästi tervetullut mukaan!

Kaikilla on oikeus osallistua jumalanpalvelukseen ja tulla ehtoolliselle. Myös seurakunnan muu toiminta, kuten kerhot ja sielunhoito, kuuluvat kaikille.

Rippikoulun käymisen, avioliittoon vihkimisen ja muiden kirkon toimitusten tulee olla sellaisia, että myös vammaiset henkilöt voivat osallistua niihin täysipainoisesti.

Tehdään yhdessä saavutettava seurakunta

Jyväskylän seurakunnassa on omat diakoniatyöntekijät kehitysvammaisia, viittomakielisiä sekä näkövammaisia varten.

Pyrimme aktiivisesti vähentämään seurakunnasta liikkumisen, näkemisen, kuulemisen ja ymmärtämisen esteitä. Diakoniatyöntekijöiltä saat apua ja tukea myös arkipäivän asioissa ja ongelmissa.

Ota yhteyttä niin etsitään sinulle paras tapa olla mukana seurakunnan toiminnassa ja elämässä!

Diakonissa, omaishoitajat, näkövammaiset
Diakoni, viittomakieliset, näkövammaiset