Jyväskylän seurakunnan leiri/retkisäännöt

1. Leiri- tai retkipaikan alueelta poistuminen on turvallisuussyistä kielletty

2. Leiriläiselle osoitetusta majoitustilasta luvaton poistuminen hiljaisuuden aikana on turvallisuussyistä kielletty.

3. Hiljaisuuden aikana huolehditaan, että kaikilla leirillä tai retkellä mukana olevilla on mahdollisuus nukkua.

4. Tulen tekeminen leirillä, retkellä tai kirkolla ilman lupaa on kielletty.

5. Venettä ja kanoottia on sallittua käyttää luvan kanssa. Niissä saa oleskella vain kellunta- ja pelastusliivit päällä.

6. Uiminen on mahdollista vain työntekijän luvalla ja valvonnassa.

7. Puhelimen, musiikkisoittimen tai vastaavan käyttäminen yhteisissä ohjelmissa on mahdollista työntekijän ohjeiden mukaisesti.

8. Vain asianosaisen luvalla voit julkaista leirillä/retkellä otettuja kuvia ja videoita.

9. Kaikista sovituista aikatauluista pidetään kiinni.

10. Kaikesta poikkeavasta on ilmoitettava tilaisuuden, leirin tai retken turvallisuusvastaavalle. (esim. myöhästyminen, rikkoutuminen, onnettomuus)

11. Tupakoiminen ja tupakkatuotteiden hallussapito leireillä, retkillä tai seurakunnan tiloissa ja kirkon alueella on kielletty. Alkoholi- ja tupakkalaki (1143/1994 ja 693/1976) Tupakoinnista ilmoitetaan aina huoltajalle.

12. Alkoholin ja huumausaineiden hallussapito ja käyttäminen on leireillä, retkillä ja seurakunnan tiloissa ja kirkon alueella kielletty. Alkoholi- ja tupakkalaki (1143/1994 ja 693/1976). Säännön rikkominen johtaa seurakunnan tiloista, retkeltä tai leiriltä poistamiseen ja kuljetukseen kotiin omalla kustannuksella ja huoltajien vastuulla. Asiasta ilmoitetaan huoltajalle ja sosiaaliviranomaisille sekä huumeiden hallussapidosta ja käytöstä poliisille.

13. Huoltaja ottaa vastuun nuoresta ja hänen asioistaan, mikäli nuori joutuu tekemisiin viranomaisten kanssa.