Saapas vastaa nuoren välittömään avun tarpeeseen

Palveluoperaatio Saappaan päivystäjät kohtaavat nuoria kaduilla, festareilla, kouluissa, koulujen päättäjäisissä sekä sosiaalisessa mediassa. Saapaslaiset menevät sinne missä nuoret ovat.

Saapaslaiset vastaavat nuorten välittömään sosiaaliseen, psyykkiseen tai fyysiseen avun tarpeeseen. Meillä on aikaa juuri niille nuorille, jotka tarvitsevat huolenpitoa, apua tai juttukaveria. Saapas-päivystäjän tunnistaa oranssista Saapas-logosta.

Jyväskylän ja Muuramen seudulla päivystysaikamme on pääsääntöisesti perjantaisin kello 1801. Saappaan voi myös tarvittaessa pyytää paikalle soittamalla päivystysaikana numeroon 0400 271 734. Toiminnan talvitauko alkaa marraskuun alussa.

Saapas on osa kirkon nuorisotyötä

Saappaan vapaaehtoiset ovat turvalliseksi tunnistettavia, luotettavia aikuisia, jotka ovat saaneet tehtävään koulutuksen. Vapaaehtoisia tukevat Saapas-ryhmien vastaavat ohjaajat, jotka ovat seurakuntien tehtäväänsä nimeämiä henkilöitä.

Jyväskylän seurakunnan Saapas-ryhmä on toiminut vuodesta 2006 lähtien. Mukana on noin 2030 aktiivista vapaaehtoistyöntekijää. Valtaosa on terveys-, sosiaali- tai kasvatusalan ammattilaisia. Osa Saappaan vapaaehtoisista on koulutettu myös kriisityöhön.

Palveluoperaatio Saapas on osa Suomen evankelis-luterilaisen kirkon nuorisotyötä. Valtakunnallisesti toimintaa koordinoi Lasten ja nuorten keskus.

Kiinnostaako vapaaehtoistoiminta?

Haluaisitko antaa aikaasi kuuntelemalla ja kohtaamalla nuoria? Oletko yli 18-vuotias tai juuri täyttämässä?

Tule tekemään arvokasta työtä Saapas-päivystäjänä yhdessä meidän kanssa. Koulutus on ilmainen. Haastattelemme kaikki hakijat. Ilmoittaudu Ilkalle.

Seuraa meitä somessa

Instagram: @jyvaskylansaapasLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Saapas-päivystäjän tunnistaa oranssista Saapas-logosta.

Erityisnuorisotyönohjaaja
Yhteinen seurakuntatyö