Seurakuntavaalit 2022: Uusi kirkkovaltuusto on valittu

Jyväskylän seurakunnan kirkkovaltuustoon valittiin marraskuussa 39 edustajaa. Tulevan kirkkovaltuuston kolme suurinta ryhmää ovat Avara kirkko, Seurakuntaväki ja Kokoomus.

Avara kirkko -valitsijayhdistys on Jyväskylän kirkkovaltuuston suurin ryhmä tulevalla valtuustokaudella. Ryhmä sai valtuustoon yhdeksän paikkaa. Sunnuntaina 20.11.2022 huipentuneissa seurakuntavaaleissa hyvin lähelle Avaran kirkon paikkamäärää pääsivät myös Seurakuntaväki ja Kokoomus, jotka molemmat saivat kahdeksan paikkaa.

Kristillisten perusarvojen puolesta sai yhden paikan lisää ja edustaa nyt neljällä paikalla. Keskusta yhteistyössä -ryhmä menetti kolme paikkaa saaden nyt valtuustoon viisi edustajaa. Sosialidemokraatit ja sitoutumattomat saivat viisi paikkaa eli menettivät yhden. Perussuomalaiset eivät saaneet edustajaa kirkkovaltuustoon tulevalle kaudelle.

Jyväskylän seurakunnan tulokset vahvistettiin vaalilautakunnan kokouksessa tiistaina 22.11.

Katso: Seurakuntavaalien tulokset

Kiitos kaikille vaaleihin osallistuneille!

YouTube-video