Keskusta yhteistyössä -ryhmä

Seurakunnassa tulee kuulla ja kohdata kaikkia ihmisiä yhdenvertaisesti. Tarjoamme kokemuksen uskotusta, toivotusta ja rakastetusta ihmisestä.

Kirkko on jäsenille ja työntekijöille paikka, joka luo turvaa, työtä ja toivoa muuttuvassa sekä uudistuvassa seurakunnassa. Pidämme huolta työssäjaksamisesta. Hoidamme taloutta ja hallintoa sekä rakennuksia kestävällä tavalla syömättä toimintamahdollisuuksia tulevilta sukupolvilta.

Seurakunta tukee sen heikoimpia ja haavoittuvimpia jäseniä tarjoamalla palveluita mahdollisimman lähellä palvelun tarvitsijaa. Resurssit on turvattava. Kirkollisveroa suunnataan ihmisten hyvinvointiin ja arjen tukeen. Kaiken ikäisistä lähimmäisistä on pidettävä huolta. Kohtaamme ihmisen arjessa ja torjumme yksinäisyyttä. Meille on tärkeää tehdä työtä myötätunnon ja lähimmäisen rakkauden edistämisen eteen.  Kristuksen seurakunta on avoin kaikille.

Olemme vastuussa luonnosta ja sen hyvinvoinnista. Keskusta on kestävän kehityksen, luonnon suojelemisen sekä sen monimuotoisuuden kannattaja.

Yksin ei seurakuntaa kehitetä. Kunnioittamalla ja kuuntelemalla toisiamme mahdumme saman katon alle. Keskusta toimii vuoropuhelun, avoimuuden ja hyvien toimintatapojen ylläpitäjänä. Luottamushenkilöt tukevat työntekijöiden työtä järkevällä suunnittelulla ja päätöksenteolla.

Asiamies: Raija Pekkarinen, raija.kaarina.pekkarinen@gmail.com, p. 040 074 1384