Muualla riparin käyvät 9973, Keskusta ryhmä 2

Mahtavaa, että olet mukana rippikoulussa! Alta näet ennakkotapaamiset. Lista täydentyy joulukuun aikana.

Ennakkotapaamiset on tarkoitettu riparilaiselle.

Ennakkotapaamiset 2023-2024

1. Riparistartti 14.12.2023 klo 18-n.19 (Kipinä, Sepän kauppakeskus, 2krs.)

Riparistarin voi korvata tulemalla nuorten messuun ke 15.5. klo 17-18 Kaupunginkirkkoon.

Kirsi on paikan päällä, tule kertomaan hänelle tai muulle työntekijälle, että olet paikalla. Messussa on muitakin riparilaisia sekä isosia.

2. Veisuilta to 1.2. klo 18-19 (Kaupunginkirkko, Kirkkopuistossa)

Veisuillan voi korvata menemällä Kipinään (kauppakeskus Seppä) Veisuiltaan (valitse joku alla olevista ja ilmoita Kirsille):

tiistai 9.4. klo 17-17:45 TAI klo 18:15-19

keskiviikko 10.4. klo 18:30-19:15

torstai 11.4. klo 17-17:45 TAI klo 18:15-19

3. Hyvän tekemisen ilta to 14.3. klo 16:30-17:45 (Kaupunginkirkko, Kirkkopuistossa)

Hyvän tekemisen illan voi korvata katsomalla videon ja toimimalla siinä olevien ohjeiden mukaan: TÄSTÄ VIDEOONLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Videossa olevaan peliin ei voi enää osallistua, mutta muut osuudet voi tehdä. Lähetä tehtävien vastaukset Kirsille. Lähetä myös hyvän tekemisen tehtävä (suursiivous kotona jne.) Kirsille.

4. Pääsiäisen ajan oma vierailu seurakunnan tapahtumassa:

- osallistu pääsiäisen aikana (24.3-1.4.) johonkin Jyväskylän seurakunnan (tai toisen seurakunnan) tapahtumaan (täältä näet Jyväskylän tarjonnan: Jyväskylän Pääsiäinen 2024 - Jyväskylän seurakunta (jyvaskylanseurakunta.fi))

- ota selfie tai muunlainen kuva, josta näkee missä olet ollut

- lähetä Kirsille whats appissa tai tekstarina kuva + tapahtuman nimi, paikka ja aika sekä oma nimesi

VAIHTOEHTO: pääsiäinen tulee aika nopeasti, voit myös tehdä kirjallisen tehtävän:

- katso Youtubesta jokin pääsiäisen ajan hartaus tai jumalanpalvelus tai vastaava (hae esimerkiksi sanoilla "pääsiäishartaus" tai "pääsiäinen")

- vastaa kirjallisesti kysymyksiin: Mitä videossa tapahtuu? Mikä asia jäi mieleen videon katsomisen jälkeen? Opitko jotain uutta, mitä?

- lähetä vastaukset sekä videon linkki Kirsille SÄHKÖPOSTIIN 25.4. mennessä

5. Nuorten messu to 25.4.2024 klo 17-18 (Kipinä, Sepän kauppakeskus 2krs.) Osallistumme isoskoulutettavien kanssa nuorten messuun. Messun jälkeen voi jäädä halutessaan iltakahvilaan klo 20 asti.

HUOM! Jos valitsit Hyvän tekemisen illassa kortin teon, tuo se nuorten messuun. Muista, että kortin tulisi olla siististi tehty, jotta sen voi sitten lähettää diakoniatyön kautta yksinäiselle vanhukselle tai muulle. Jos haluat vielä vaihtaa tehtävää, ole yhteydessä Kirsiin.

6. Messu su 26.5. klo 11-n. 13.30 .(Huhtakoti, Nevakatu 1) Aloitamme klo 11 ehtoollisopetuksella. Messu alkaa klo 12. Sen jälkeen kirkkokahvit.

Ennakkotapaamiset ovat tärkeä osa rippikoulun käymistä. Jos et pääse paikalle, ole yhteydessä Kirsiin tai Eerikan hyvissä ajoin. He antavat korvaustehtävän.

Jos mieleen nousee kysymyksiä, ole rohkeasti yhteydessä whatsappilla, sähköpostilla, tekstarilla tai soittamalla Eerikalle tai Kirsille.

Nuorisotyönohjaaja
Kaupunginkirkon lähikirkkoalue
Yliopistonkatu 26, PL 103
40100 Jvyäskylä