Suuri seurakuntavaalitentti kutsuu Ruusupuistoon

Jyväskylän seurakunta järjestää suuren seurakuntavaalitentin maanantaina 7.11. kello 18 alkaen Ruusupuiston pääaulassa. Tiukkaan ja yllätykselliseen vaalitenttiin osallistuu seitsemän jyväskyläläistä seurakuntavaaliehdokasta kukin oman valitsijayhdistyksensä edustajana.

Vaalitentin juontaa toimittaja Timo Lievemaa. Hän lupaa nostaa esiin kiinnostavia puheenaiheita ja ehdokkaiden ja valitsijayhdistysten näkökantoja ajankohtaisiin ja seurakuntalaisia puhuttaviin teemoihin.

–    Tiedossa on kansantajuista puhetta erityisesti arvoista – paljon muuta kuin pelkästään seurakunnan budjettilukuja, hän avaa illan ohjelmaa.

Tapahtuma sisältää kaksi tuntia asiaa sekä yllätysohjelmaa. Myös yleisö voi esittää kysymyksiä ryhmien edustajille.
Tilaisuutta on mahdollista seurata Ruusupuiston katsomossa osoitteessa Alvar Aallon katu 9 tai verkossa Jyväskylän seurakunnan Youtube-kanavalla (youtube.com/henkielama).

Marraskuun seurakuntavaaleissa valitaan Jyväskylän seurakunnan ylintä päätösvaltaa käyttävät 39 kirkkovaltuuston jäsentä. Seurakuntien luottamushenkilöt vaikuttavat myös laajemmin kirkon tulevaisuuteen, koska valtuutetut valitsevat koko kirkon asioista päättävät kirkolliskokousedustajat.

Seurakuntavaalien ennakkoäänestys alkaa tiistaina 8.11. ja päättyy lauantaina 12.11. Varsinainen vaalipäivä on 20.11.

Lisätiedot:
Jyväskylän seurakunnan vaalitapahtumakoordinaattori Annemari Siistonen