Kirkkoneuvoston päätöksiä

Rippikoulun käy Jyväskylän seurakunnassa tänä vuonna noin 980 nuorta.

Rippikouluun tänä vuonna tuhatkunta nuorta

Rippikoulun käy Jyväskylän seurakunnassa tänä vuonna noin 980 nuorta. Kristillisten järjestöjen tai muiden seurakuntien järjestämiin rippikouluihin on ilmoittanut osallistuvansa 83 nuorta. Seurakunnan jäseniä on rippikouluikäisissä noin 1050, ja koko ikäluokka on noin 1250. Kirkkoon kuulumattomia on rippikouluun ilmoittautunut 43.

Seurakunta järjestää nuorille 44 rippikouluryhmää. Näistä leirejä on 38 ja päivärippikouluja viisi. Lisäksi seurakunta tarjoaa erityisnuorille selkokielisen rippikoulun, joka koostuu lyhyestä leirijaksosta ja päiväkokoontumisista. Valtaosa leireistä pidetään seurakunnan omissa leirikeskuksissa.

Rippileireistä kahdeksan on niin sanottuja teemarippikouluja. Laskettelun tai hiihdon parissa leireillään kahdesti, samoin Virossa järjestetään kaksi rippileiriä. Näiden lisäksi Jyväskylän seurakunta tarjoaa liikunta-, taide-, laiva- ja musiikkipainotteiset rippileirit.

Lisätietoja: seurakuntapastori Johanna Liukkonen 040 5609 934, johanna.liukkonen(at)evl.fi

Seurakunnan kiinteistöjen tulevaisuutta punnitaan

Jyväskylän seurakunnan kiinteistöstrategia kaipaa päivitystä. Strategia on tehty vuosille 2010-20, ja siinä seurakunnan kiinteistöt on jaettu kolmeen kategoriaan. Osa kiinteistöistä säilytetään (luokka 1), osa tarvitsee kehittämistä (luokka 2) ja osa myydään tai niistä luovutaan muutoin (luokka 3).

Seurakunnan taloustilanne ei lähivuosina merkittävästi kohene, mutta kiinteistöjen hoitokulut kasvavat vuosittain. Osa kiinteistöistä on edelleen vajaakäytöllä tai kokonaan ylimääräisiä.

Kirkkoneuvosto nimesi kiinteistöstrategian päivitystarvetta ja sen edellyttämiä toimenpiteitä pohtivan työryhmän. Työryhmän lausuntoa odotetaan kesäkuuhun mennessä.

Lisätietoja: hallintojohtaja Anu Lajunen 050 3409 888, anu.lajunen(at)evl.fi

Tuupainen luopuu seurakunnan luottamustehtävästä

Kirkkovaltuuston varajäsen Kauko Tuupainen on anonut eroa luottamustehtävästään. Hän perustelee eroaan kymmenien vuosien jäsenyydellä kirkkovaltuustossa. Tuupainen valittiin syksyn vaaleissa tehtäväänsä Perusseurakuntalaisten ja sitoutumattomien valitsijayhdistyksen listalta.

Lisätietoja: hallintojohtaja Anu Lajunen 050 3409 888, anu.lajunen(at)evl.fi

Thu Feb 19 09:45:00 EET 2015