Lapsiperheiden arkeen tukea webinaariluennoilta

Jyväskylän seurakunnassa järjestetään tänä syksynä ja ensi keväänä webinaarien ja keskustelutilaisuuksien sarja lapsiperheiden vanhemmille. Luennoille voi osallistua joko verkossa kotoa käsin tai tulla mukaan keskustelutilaisuuksiin Keltinmäen kirkolle.

Luentojen asiantuntijana on pariterapeutti, perhepsykoterapeutti ja teologian tohtori Heli Pruuki.

– Haluamme olla lapsiperheiden tukena eri elämänvaiheissa mahdollisimman matalalla kynnyksellä, kertoo Jyväskylän seurakunnan varhaiskasvatuksen asiantuntija Ritva Parkkali.

Ensimmäinen webinaari on ke 13.9. kello 18. Luennon aiheena on lapsen kiukku. Keskustelutilaisuus aiheesta järjestetään viikkoa myöhemmin 20.9. kello 17.30 alkaen Keltinmäen kirkolla kasvatustieteen opiskelija Sanna Niemen johdolla.

– Paikan päällä vanhemmat voivat jatkaa vielä keskustelua webinaarin synnyttämistä ajatuksista ja kysymyksistä sekä saada vertaistukea muilta vanhemmilta, Parkkali jatkaa.

Muut syksyllä ja keväällä järjestettävät tilaisuudet:
Ke 11.10. kello 18 Webinaari: Lapsen itsetunto
Ke 25.10. kello 17.30 Keskustelutilaisuus Keltinmäen kirkolla: Lapsen itsetunnon tukeminen
Ke 8.11. kello 18 Webinaari: Nuori muuttaa pois kotoa
Ke 15.11. kello 17.30 Keskustelutilaisuus Keltinmäen kirkolla: Vanhempana kotoa muuttavalle nuorelle
Ke 24.1. kello 18 Webinaari: Mitä on olla rippikouluikäisen vanhempi?
Ke 6.3. kello 18 Webinaari: Mitä vauva ja vanhempi tarvitsevat sujuvaan vauva-arkeen?

Linkki webinaareihin löytyy Jyväskylän seurakunnan nettisivuilta jyvaskylanseurakunta.fi.

Keskustelutilaisuuksiin on järjestetty lastenhoito. Lastenhoidon tarpeesta ilmoitus sähköpostilla osoitteeseen kristiina.ridanpaa@evl.fi viikkoa aiemmin.

Lisätiedot:
Ritva Parkkali