Tilanne Sateenkaarimessun aulatiloissa seurakunnan selvittelyssä

Jyväskylän seurakunnassa selvitetään sunnuntaina 10.9. järjestetyn Sateenkaarimessun yhteydessä tapahtunutta tilannetta. Kuokkalan kirkossa paikalla olleiden työntekijöiden mukaan ryhmä ihmisiä oli saapunut kirkon aulatiloihin kyseenalaistamaan työntekijöille sanallisesti Sateenkaarimessun järjestämisen. Työntekijöiden tietojen pohjalta selvitetään myös, onko tilannetta videokuvattu ja mitä tilanteessa on tarkalleen tapahtunut.
– Jokaisella, niin työntekijöillä kuin muilla osallistujilla, on aina oikeus osallistua seurakunnan messuihin ja muihin tilaisuuksiin niin, että kokee olonsa turvalliseksi. Siksikin asian selvittäminen on erityisen tärkeää, Jyväskylän seurakunnan kirkkoherra Arto Viitala sanoo.

2023-09-13 18:33:00.0