Vaajakoskella juhlitaan remontoitua kirkkoa

Vaajakosken kirkko palvelee jälleen. Kirkon peruskorjaus on edennyt tilojen kalustamisen ja AV-järjestelmien rakentamisen vaiheeseen.

Vaajakosken kirkon juhlaviikon ohjelma.

Kirkon talotekniset järjestelmät ja pinnat uusittiin pääosin rakenteellisten korjausten yhteydessä. Pääsisäänkäynnin aulatilat ja osa työhuoneista järjesteltiin uudelleen, ja alakerran tilat muutettiin vastaamaan nykyajan tarpeita.

Kirkkosali on saanut uudet maalipinnat ja istuimet. Myös alttarialueen kalusteet uusittiin osin ja muokattiin siten, että tutut kirkkotekstiilit ovat edelleen käytettävissä. Messinkiset arvovalaisimet toimivat nyt led-tekniikalla ja myös valaistuksen ohjausjärjestelmä nykyaikaistettiin.

Peruskorjaus maksoi noin neljä miljoonaa euroa.

– Väistötiloissa kului puolisentoista vuotta, ja siitä selvittiin hyvin. Nyt on juhlan aika uudistetussa kirkossa, sanoo Vaajakosken lähikirkkoalueen vastuupappi Arto Kauppinen

Kirkolla vietetään juhlaviikkoa 9.–15.10. Viikon aikana kirkko on avoinna maanantaista perjantaihin klo 8–20 ja viikonlopun tapahtumien aikana. Tarjolla on monipuolista ohjelmaa kaiken ikäisille. Juhlaviikko huipentuu sunnuntaina 15.10. klo 10. juhlamessuun, jonka toimittaa piispa Matti Salomäki avustajineen.

Juhlaviikon ohjelma kokonaisuudessaan löytyy Jyväskylän seurakunnan nettisivuilta Vaajakosken lähikirkkoalueen tapahtumista.

Arto Kauppinen
Arto Kauppinen