Jaakko Löytty & Tuulivoima ilmaiskeikalla Kaupunginkirkossa 22.10.

Suomen merkittävimpiin gospelvaikuttajiin lukeutuva pitkän linjan gospelmuusikko Jaakko Löytty saapuu uuden kokoonpanonsa kanssa Jyväskylään sunnuntaina 22.10. Jaakko Löytty & Tuulivoima soittaa Kaupunginkirkon ilmaiskeikalla kello 18 Löytyn ikivihreitä hittejä sekä musiikkia uudelta Vihdoinkin vapaa -levyltä.

Jyväskylän seurakunnan järjestämän konsertin musiikillista ilmettä Löytty määrittelee termeillä "kansanfolkia ja maailmanparannusgospelia". Tulevan illan tunnelmaa ja esitettävien kappaleiden sanomaa hän tiivistää tutun laulun sanoin: "Onhan meidän ainut tehtävämme, jatkaa työtä, nähdä näkyjä, pistää likoon koko elämämme, valon että näkis eksyvä."

Vihdoinkin vapaa -levyn laulut kertovat luonnonsuojelusta ja ihmisten välisestä sovun etsinnästä. Kristityn vastuu tästä maailmasta kulkee tuttuun tapaan vahvana teemana. Tuulivoima-yhtyeessä Löytyn rinnalla musisoivat Sanna Natunen (viulu, harmooni ja taustalaulu) sekä Jyrki Koivisto (mandoliini, kitara, buzuki ja taustalaulu). Jaakko Löytyn käsissä nähdään kitara ja huuliharppu.

Katso konsertin tiedot

2023-10-13 15:25:00.0